След периоди на прехранване с по-тежки храни специалистите обикновено препоръчват да се разтоварим с приемането на повече плодове и зеленчуци. За тази цел сигурен помощник може да бъде грейпфрутът. Плодът е нискокалоричен, не възбужда апетита, намалява чувството за тежест в стомаха и подобрява храносмилането.

 
Грейпфрутът съдържа редица важни и полезни за организма витамини и минерални вещества като калий, калций, магнезий, фосфор, желязо.
 
Една чаша 100% сок от розов грейпфрут осигурява напълно дневната нужда от витамин С.
 
Поради високото съдържание на витамина, грейпфрутът е полезен при простудни и грипни заболявания. Плодът подсилва имунната система и помага при треска, безсъние, преумора, слабост.
 
Грейпфрутът е богат и на пектин, който понижава нивото на холестерола в кръвта и предпазва от сърдечносъдови заболявания. Изследване показа, че при пациенти със сърдечни операции, консумиращи плода ежедневно, нивата на липидите и холестерола значително се понижават. 
 
NEWS_MORE_BOX
 
Редовната консумация на цитруса може да помогне и в борбата срещу диабета. В грейпфрута се съдържа антиоксидантът нарингенин, който му придава горчивия вкус. По своето въздействие върху метаболитните процеси в организма, нарингенинът е идентичен с два от медикаментите, които често се прилагат при пациенти с диабет тип 2. Той помага да се подобри чувствителността на организма към инсулина.
 
Достатъчното съдържание на витамин С в организма е добра профилактика срещу възпалението на венците. Затова консумацията на два грейпфрута на ден помага за намаляване кървенето на венците и риска от развитие на възпалителни процеси в устната кухина.