Фурмите не съдържат натрий, холестерол и мазнини, което ги прави добър вариант да се подсладим. Естествено, по-калорични са от другите плодове, и прекомерната им консумация може да доведе до натрупване на излишни килограми
 
Съдържанието им на фибри ги прави полезни за храносмилането. Те предпазват и от натрупване на „лошия“ холестерол, който може да повиши риска от хипертония, инсулт, сърдечносъдови заболявания и др. 
 
Консумацията на фурми може да пребори дефицита на желязо – състояние при което се появява чувство на умора и при малко натоварване. Желязото е много важен елемент, спомагащ червените кръвни клетки в пренасянето на кислорода по-ефективно към различните части на организма. По този начин се подобрява и цялостното му функциониране и се предотвратява развитието на анемия
 
В количеството от 100 г фурми се съдържа около 656 мг калий. Според препоръките на Световната здравна организация един възрастен човек трябва да консумира 3510 мг калий ежедневно. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Ниските му нива в организма могат да повишат риска от високо кръвно налягане, инсулт и др. 
 
Други полезни хранителни вещества, които се намират в изобилие във фурмите, са калций, магнезий и витамин B6. Магнезият и калцият са необходими за правилния растеж на костите, а витамин B6 – за разграждане на протеините и да поддържа нормалното функциониране на нервната система.