Фурмите са предпочитан и обичан плод за някои през зимните месеци. Те притежават неповторим карамелен вкус и въпреки че се водят за сушен плод, остават леко сочни. Раждат се от същинската финикова палма Phoenix dactylifera, което расте в Средния Изток, Южна Азия, Африка и Америка.

 

Като сушен плод, концентрацията на естествени захари е по-висока и едва 48 грама фурми съдържат 36 грама въглехидрати, 32 захар и 133 ккал.


 

Защо обаче да консумираме тази захарна и енергийна бомба, след като само в 2 фурми има енергия за близо цял час ходене? Защото понякога се нуждаем от сладко и защото това е естествена храна, е достатъчният отговор.

 

Освен това фурмите съдържат и някои ценни вещества, които няма как да се открият в бонбоните. Същото количество осигурява 19% от дневните нужди мед, 7% калий и витамин В6, 6% магнезий и по 2% желязо и калций.

 

Нека не пропускаме и наличието на 3,2 г фибри.

 

С това съчетание на ценни нутриенти фурмите могат да се определят като полезен плод за сърцето и храносмилателната система.

 

Най-вече на високото съдържание на фибри може да се разчита на ефекта им да понижават лошия холестерол и предпазват от натрупване на плака по стените на артериите. Това се доказва и с изследване. Освен това съдържат и известни с действието си антиоксиданти като каротеноидите и фенолните киселини, чиито полезни ефекти за сърдечното здраве все още се изучават.

 

Фибрите във фурмите са подходящо средство при затегнат стомах. В продължение само на 3 седмици 21 доброволци в изследване, консумирали по 7 фурми дневно, успяват да подобрят чревната перисталтика.

 

Флавоноидите, каротеноидите, фенолните киселини, освен че се борят със свободните радикали и предпазват клетките от увреждане, имат противораков, противовъзпалителен и протективен ефект за нервната система.

 

Антиоксидантите във фурмите са повече от тези в сушените сливи и смокините.

 

Фурмите могат да се консумират ежедневно, самостоятелно, добавени в смутита, сосове и дресинги, да се комбинират с фъстъчено масло, сирене, ядки и дори с варен булгур или друга зърнена култура. Естествено, с количеството им трябва да се внимава – все пак високото съдържание на захар ги прави само плод за вкус и малко подслаждане.