Безсънието е често срещано състояние. Знаете ли обаче, че то може да се повлияе с храната? Ако имате проблеми със съня, включете в менюто си някои от следните храни - те се славят със своите „приспивни свойства“...
 

Топло мляко

 
То е може би най-често препоръчвано в подобни ситуации.
 
Причината е, че млечните продукти са източник на триптофан – аминокиселина, която тялото преработва в серотонин. По този начин млякото играе ролята на естествено успокоително средство. 
 
То повишава и усещането за комфорт. Ако сте гладни, може да добавите малко овесени ядки. Въглехидратите помагат на триптофана по-бързо да достигне до мозъка
 

Картофи

 
Въглехидратите действат като естествено средство за по-добър сън, тъй като стимулират панкреаса да отделя инсулин. Когато това се случи, някои аминокиселини, които взаимодействат с триптофана, напускат кръвния поток и навлизат в клетките на мускулите
 
По този начин се повишават нивата на триптофан в кръвообращението, което води до покачане и в тези на серотонина. Храните, с високо съдържание на въглехидрати, включват картофи, макаронени изделия и хляб. 
NEWS_MORE_BOX
 

Банани


 
Проучвания установяват, че консумацията на банан преди лягане може да помогне на страдащите от сънна апнея като поддържа гърлото отворено.
 
По този начин се намалява риска от задушаване. Освен това, бананите също съдържат триптофан.