Закуската е най-важното хранене за деня. Тя ни зарежда със сила и енергия, но понякога нямаме време и я пропускаме. В други случаи хапваме едно и също – мазна баничка от закусвалнята, някоя вафла или какъвто плод ни е останал вкъщи. 


Джинджифилът е храната, която със сигурност ще разнообрази всяка закуска – хем ще ни даде сили за дългия работен ден, хем ще ни достави полезни микроелементи.  Въпреки своя специфичен вкус, малко от корена няма да навреди на никой сутрин. Напротив, той има много полезни свойства. Богат е на витамините А, С, Е, В, също така минерали като магнезий, желязо, калий, фосфор, цинк, натрий, бета-каротин и други. 


Ето няколко начина, по които да взимаме джинджифил за закуска:



Заменете кафето с джинджифил или прибавете малко чай от корена в него. Той е силен антиоксидант, бори се със свободните радикали в тялото. Смята се, че има свойствата на кофеиновата напитка, затова се пие най-вече сутрин, но никога вечер, защото съществува риск да не можем да заспим. 


Джинджифиловият чай е популярна напитка, която сгрява в студените дни, а както е тръгнало при нас, пролетта се отлага за известно време. Една чаша от пикантния чай е напълно достатъчна, за да ни сгрее (най-вече гърлото), да облекчи гаденето (особено при бременните), както и разни неразположения в стомаха. Едно малко резенче колкото стотинка ни е необходимо за направата на чай с около 400 мл. вода. Също така приемът на този чай (на гладно, рано сутрин) помага в борбата с килограмите, защото коренът има и свойството да топи мазнини. 

 

NEWS_MORE_BOX


Понякога обичаме да си правим фреш за закуска. А защо не прибавим и малко джинджифил към него? По този начин ще добавим още няколко витамини и минерали към течността, което е предпоставка за свеж старт на деня. Фрешът с цитрусови плодове, джинджифил и ябълки е енергийна бомба, която стимулира имунната система и ни предпазва от вируси и настинки. А променливото време навън предразполага към разболяване.  По същия начин, няколко резенчета джинджифил или сок от корена може да се добавят към смутите и зърнени закуски. Така ще ускорим сутрешния метаболизъм и ще прочистим тялото от бактерии и токсини, натрупали се в него предните дни. 

 

Другото нещо, което можем да опитаме сутрин е няколко лъжички настърган джинджифил, объркани със сока и пулпата на един лимон, малко мед на вкус. Можем да държим сместа в бурканче и всеки ден да хапваме по малко. 


Използването на джинджифил за закуска и по време на другите хранения може да бъде много полезен за здравето ни, стига да не прекаляваме с него и не надвишаваме дневната доза от 4 грама.