Динята е вкусна и освежаваща за горещите летни дни. Една чаша сок от плода съдържа само 46 калории, голямо количество витамини С и А, както и много полезни растителни съединения.
 
Ето 9 ползи на динята, някои от които може би не знаем:

1. Помага хидратацията на тялото

Водата поддържа организма хидратиран. Когато количеството й в тялото намалее, кожата и косата ни стават по-сухи, имаме главоболие, чувстваме се по-отпаднали. 92% от динята е вода, което я прави идеално средство за справяне с дехидратацията в жегата. Комбинацията от вода и влакна в този плод подпомагат храносмилането.

2. Съдържа хранителни вещества и полезни растителни съединения 

Количеството на калориите в плода е много по-малко от това в някои плодове със захари. В 154 грама диня (препоръчителен дневен прием) има много други хранителни вещества, сред които 21% витамин С, 18% витамин А, 5% калий, 4% магнезий, както и около 3% от витамините В1, В5 и В6: 3%. 
 
Динята също е с високо съдържание на каротеноиди, включително бета-каротин и ликопен. Освен това има цитрулин. Сред най-важните оксиданти, съдържащи се в динята за Витамин С ( помага в борбата със свободните радикали; каротеноидите (включват алфа-каротин и бета-каротин, които тялото ни превръща във витамин А), ликопен (дава червения цвят на плода; кукурбитацин Е ( има антиоксидантни и противовъзпалителни свойства).

3. Предотвратява образуването на ракови клетки 


Ликопенът и други отделни съединения в динята имат противораков ефект. Проучвания показват, че има връзка между ликопенът и ракът на храносмилателната система, защото веществото в динята понижава инсулуноподобния фактор на растежа. Именно неговите високи нива могат да доведат до появата на рак. 

4. Подобрява здравето на сърцето

Сърдечните заболявания са една от водещите причини за смъртността по света. Здравословният начин на живот, както и отказа от някои вредни фактори като употреба на алкохол и цигари, могат да намалят риска от сърдечен инсулт и да понижат нивата на кръвното налягане и лошия холестерол. Динята също може да допринесе в този процес като предотврати оксидативното увреждане на холестерола. Има данни, че ликопенът в нея намалява тези рискове.  
 
Динята съдържа аминокиселината цитрулин, която увеличава нивата на азотен оксид в организма. Той помага на кръвоносните ни съдове да се разширяват, което намалява кръвното налягане.
 
Витамините А, В6, С и минералите магнезий и калий също влияят положително на здравето на сърцето. 

5. Понижава възпалението

Много хронични заболявания се дължат на различни възпаления в тялото. Изследване открива, че при консумация на диня има по-ниски нива на възпаление и оксидативен стрес.
 
Ликопенът и витамин С също така могат да забавят възпалението при много хронични заболявания.

6. Предотвратява развитието на макулна дегенерация

Дегенерацията на макулата е често срещан проблем при по-възрастните хора, който може да доведе до слепота. Именно антиоксидантните и противовъзпалителни свойства на ликопена в динята предотвратяват развитието на дегенерация на макулата.

7. Облекчава болки в мускулите

Цитрулинът и аминокиселините в динята намаляват болезнеността в мусколите. Изследване, което обхваща спортисти, пиещи сок от диня, сочи, че след приема на две купи те имат по-малко възпаление в мускулите. Други проучвания показват, че цитрулинът в плода подобрява издръжливостта на тялото по време на упражнения. 
 
Сокът от диня е подходящ за възстановителна напитка след изтощителните тренировки. 
 
NEWS_MORE_BOX

8. Подобрява състоянието на кожата и косата

Два витамини в динята са важни за здравето на кожата и косата. Витамин С помага на тялото за производството на колаген и протеин, които поддържат косата здрава и гъста. От своя страна А участва в създаването и регенерирането на кожните клетки. Ако има дефицит на тези два витамина в кожата, тя става суха и напукана. Бета-каротинът и ликопенът в динята също предпазват кожата от вредните слънчеви лъчи. 

9. Подобрява храносмилането

Водата и фибрите, съдържащите се в динята, са важен фактор за нормалното храносмилане. Те подпомагат функциите на червата.