Защо може човекът да яде чесън? Едва ли най-апетитната храна – да, придава вкус, заради който и го отбягваме... Вероятно, човекът е успял да забележи неговите ползи за здравето си, които днес науката потвърждава.

 

За какво може да е полезен чесънът? Чесънът има потенциала да предпазва и укрепва сърдечносъдовото здраве. Това се дължи на неговата най-специфична съставка – алицина, който участва в производството на азотен оксид. Азотният оксид действа разширяващо на кръвоносните съдове, което на свой ред се отразява благоприятно на артериалното налягане. Експерти разкриват, че хапването на 2 скилидки чесън на ден биха могли да подействат и допринесат за понижаването на кръвното. Биха могли да се търсят и по-дългосрочни ефекти от пикантния зеленчук, несъмнено по-добрите му стойности, ще подобрят сърдечното здраве и ще забавят лошите ефекти на сърдечносъдовото заболяване в напреднала възраст. 


 

Резултати от научни изследвания показват, че чесънът е от полза за контрола на теглото и може да има принос за редуцирането му. Чесънът засяга натрупването на мазнини и което е абсолютен хит понижава лошия ефект на нездравословното хранене, като влияе на липидния профил на кръвта и състоянието на черния дроб.

 

По-известни са неговите антибиотични и противогъбични свойства. В действителност съединенията в чесъна стимулират активността на клетките на имунната система – така чуждите микро нашественици са хванати навреме и обезоръжени навреме и не се допуска възникването на инфекция в организма. Дори и учените смятат, че чесънът повишава шансовете ни да останем здрави в сезоните на простуда и грип. Съставките му са от полза и срещу други видове инфекциозни причинители. 

 

Чесънът е богат на минерали – манган, магнезий, фосфор и калций, които имат отношение към запазване еластичността на кожата. Известни нутриционисти потвърждават неговия антиейдж ефект. 

 

За да се възползвате от полезните съставки на чесъна максимално, специалистите препоръчват да смачкате чесъна преди да го добавите към готвената гозба. При пресоването му се освобождава неговият полезен ензим, който иначе е „заключен“ в здравата скилидка. Ако чесънът се готви цял, ензимът просто се губи.

 

Има и още едно условие – преди да започнете готвенето оставете необходимите скилидки на стайна температура поне за 10 минути. Всичко това допринася за усвояване на 70% от полезните вещества на чесъна.