Черешите са едни от най-здравословните плодове, които съдържат витамин С. Те са богати на антиоксиданти и противовъзпалителни съединения. Черешите предпазват тялото от стареене, което се дължи на антиоксидантите, борещи се със свободните радикали, които предизвикват застаряване на кожата. Една чаша черешов сок дневно забавя процеса на стареене, но и се препоръчва против застаряване на кожата.

 

Черешите също предотвратяват хроничните заболявания, включително сърдечни проблеми, болест на Алцхаймер, диабет и затлъстяване. Редовното консумиране на тези сладки червени плодове води и до намаляване на коремните мазнини.



Черешите също предотвратяват рака на дебелото черво. Те намаляват образуването на канцерогенни химикали. Както сладките, така и по-киселите череши са добър източник на фибри, витамин С и калий. Те са богати и на микроелементи като бета-каротин, делфинидин и др., които освен, че възпрепятстват рака на дебелото черво, са ефективни и срещу рака на гърдата.

 

Няколко проучвания показват, че консумацията на череши може да облекчи артрит. Редовното включване на черешите или сок от череши в храненето може да помогне за намаляване на болката в ставите. Консумирането на сок от череши води до намаляване на възпалението, мускулните болки и увреждания, но също и ускорява възстановяването им след физически упражнения.

 

Проучвания показват също, че консумирането на череши може да спомогне за понижаване на лошия холестерол. Това е от ключово значение, защото всяко намаление на холестерола намалява риска от сърдечни заболявания. Благодарение на калия в тях, се регулира сърдечната честота и кръвното налягане, като се намалява рискът от хипертония.

 

Сокът от череши подпомага добрия сън. В проучване участниците, които приемали 30 минути сока преди вечеря, подобрили съня си. Вещества в него водят до производството на мелатонин, който регулира цикъла на съня. Важно е да се отбележи, че мелатонинът е по-висок в по-сладките череши. Сок от тези плодове също може да увеличи наличността на триптофан, аминокиселина, подпомагаща производството на серотонин, който също е важен за добрия сън.