Черешите са богат източник на хранителни вещества, витамини и минерали, които са от съществено значение за поддържане на добро физическо здраве. Съставът им включва витамини А, В, С, Р, както и желязо, калий, натрий, магнезий, калций, фосфор. 

 
Ниското им съдържание на калории ги прави подходящи за поддържането на тънка талия и редуцирането на излишните килограми
 
Хапването на вкусните дребни плодове благоприятства намаляването на риска от развитие на рак, диабет, неврологични и сърдечносъдови заболявания. Ползите се дължат на антиоксидантите, съдържащи се в черешите, според експерти. 
 
Черешите съдържат антоцианини, които са известни с антиоксидантните си свойства. Научни изследвания показват, че антоцианините имат противовъзпалително действие и помагат при артрит, фибромиалгия, спортни травми.
 
Освен антоцианини, черешите са богати и на каротиноиди – флавоноиди, укрепващи стените на кръвоносните съдове и регулиращи кръвното налягане.
 
Черешите помагат и при състояния, като анемия, тъй като осигуряват на организма желязо.
NEWS_MORE_BOX
 
Черешите са източник на мелатонин, който чрез антиоксидантните си свойства допринася за унищожаването на вредните радикали в организма. Съставката има и успокояващо нервната система действие и помага при неврози, безсъние и главоболие.
 
Редица проучвания сочат, че консумацията на черешов сок е полезна за бързо възстановяване след фитнес тренировка, джогинг или друга физическа активност. Според експертите мощните антиоксидантни свойства на плодовата напитка позволяват на мускулите да се възстановят по-бързо.
 
Поради високото си съдържание на влакнини и целулоза, черешите са подходящи при дисбактериоза и са ефективни при запек.