Освен че носят удоволствие за сетивата, черешите са и изключително полезни за здравето. 
 
За тези, които страдат от артрит и подагра, сочният плод може да донесе облекчение, тъй като той намалява интензивността на болката, свързана с тези заболявания. Виновникът за мъчителната болка са високите нива на пикочна киселина в кръвта, което води до подуване, повишена чувствителност и възпаление на ставите. 
 
Проучване, проведено от Американското министерство на земеделието, установява, че нивата на пикочната киселина  могат да бъдат намалени до 15%, само с консумацията на две чаши череши. Плодът също помага и за понижаване болезненото възпаление, намалявайки количеството произвеждан С-реактивен протеин в кръвта. 
 
Знае се, че характерният червен пигмент в черешите „идва“ от флавоноидите – мощни антиоксиданти, които подпомагат борбата на организма срещу свободните радикали. Цианидинът, намиращ се в черешите, е флавоноид от групата на антоцианините, който потиска растежа на раковите клетки. Черешите са с най-голямо съдържание на антоцианини са сладките череши с най-наситен пигмент. 
 
Ако топлото мляко или чаят от лайка не помагат на добрия сън, сокът от череши може и да се окаже ефикасен метод. Това им действие се дължи на мелатонина, който се съдържа в тях.  Хормонът „извиква“ чувството на сънливост. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Черешите са и отличен източник на калий, който помага за намаляване нивата на кръвното налягане, като освобождава организма от излишния натрий. По този начин нивата на калий и натрий в кръвта за балансирани, което може да предотврати развитието на хипертония
 
Плодът, освен че е много вкусен, е и нискокалоричен. Количеството от една чаша череши съдържа по-малко от 100 калории и 3 г фибри, благодарение на което усещането за ситост продължава по-дълго.
 
Черешите са богати още на витамините от група B като тиамин, рибофлавин и витамин B6, които са от съществено значение за метаболизма и преобразуват хранителните вещества в енергия.