Черният боб, като типичен представител на бобовите култури, е изключително ценен, поради високото си съдържание на протеини и фибри. Културата съдържа и други ключови витамини и минерали, важни за поддържане на добро здравословно състояние. 
 
Количеството от една чаша черен боб съдържа около 312 калории, 8 г протеин, 0,5 г мазнини, 0 г холестерол, 20 г въглехидрати 8 г диетични фибри. 
 
Същото количество осигурява 10% от ежедневната нужда от желязо, 14% тиамин, 32% желязо, 15% магнезий, 12% фосфор, 9% калий, 6% мед и 19% от необходимия за деня магнезий
 
Черният боб съдържа и голямо разнообразие от фитонутриенти като сапонини, антоцианини, кемпферол и кверцетин. Всички те притежават антиоксидантни свойства. 
 
Съдържанието на желязо, фосфор, калций, магнезий, мед и цинк в черния боб допринася за изграждането и поддържането на структурата и здравината на костите. Калцият и фосфорът са важни за костната структура, докато желязото и цинкът имат основна роля по отношение на силата и еластичността на костите и ставите
NEWS_MORE_BOX
 
 
Ниските нива на натрий са от съществено значение за понижаване нивата на кръвното налягане, а в черния боб той далеч не е в изобилие. Бобовата култура е богата на елементи като калий, магнезий, калций, които естествено понижават нивата на кръвното налягане. 
 
От данните на проучване се установява, че консумацията на фибри е полезна за хората, които страдат от диабет. При засегнатите от тип 1 се наблюдава понижаване на кръвната захар, а при страдащи от тип 2 се отчита още и подобряване в нивата на инсулина и липидите.
 
Количеството от една чаша сготвен черен боб съдържа 15 г фибри.