Полезността на консумацията на чай по време на хранене е спорен въпрос. Има няколко проучвания, които твърдят, че е полезно за здравето на храносмилателната система. Според други обаче кофеинът в чая затруднява усвояването на различни хранителни вещества. Къде е истината?
 

Ролята на кофеина по отношение на здравето на храносмилателната система

 
Няколко проучвания доказват, че пиенето на чай по време на или след хранене подпомага храносмилането, облекчавайки стомашните газове. Трябва обаче да се има предвид, че не всички видове чай оказват благоприятен ефект върху храносмилането
 
Зеленият и билковите чайове, от джинджифил например, се смята, че са най-полезни за храносмилането, тъй като съдържат големи количества антиоксиданти и полифеноли. 
 
Чаят спомага за ефективното функциониране на храносмилателната система, стимулирайки отделянето на слюнка, жлъчен и стомашен сок. 
 
Съдържанието на антиоксиданти, които действат като мощно противовъзпалителни агенти, спомага за намаляване на нарушенията, свързани с храносмилането. 
NEWS_MORE_BOX
 

Защо консумацията на чай по време на хранене не е добра идея?

 
Някои проучвания показват, че фенолните съединения, съдържащи се в чая, могат да попречат на усвояването на желязото. Следователно, чаят по време на хранене не е добра идея за хората, които страдат от недостиг на желязо. 
 
Установено е също така, че пиенето на чай по време на хранене намалява достъпа на катехини в организма. Катехините са група антиоксиданти, които имат способността да се справят с вирусните частици.