Когато става въпрос за плодове и зеленчуци, общоприето е мнението, че най-полезно е те да се консумират сурови. Макар в голяма част от случаите това твърдение да важи с пълна сила, има и немалко изключения.  
 
След като вече обърнахме внимание как е най-полезно да се консумират доматите, следвайки препоръките на диетолога Хелън Бонд, ще се спрем и на още два зеленчука.

 

Броколи

Най-полезно е те да се консумират в суров вариант. Броколите се считат за суперхрана, до голяма степен поради съдържанието на здравословното количество сулфорафан. Учените твърдят, че това вещество помага в битката срещу рака
 
Според проведени проучвания той не само унищожава предраковите клетки и предотвратява размножаването им, но и намалява риска от стомашни язви и рак на стомаха. Установява се, че зеленчукът е много по-полезен в сурово състояние.
NEWS_MORE_BOX
 
Причината е, че топлината уврежда ензимът в броколите – мирозиназа, който е от основно значение за формирането на сулфорафан. Съветът на специалистите е зеленчуците леко да се задушат с пара, преди консумация. Но с топлината не бива да се прекалява. 

Моркови 


Много проучвания констатират, че когато морковите са сготвени, нивата на бета каротин се повишават. Това вещество е картеноид, който организмът преобразува във витамин А. Той е от основно значение за функционирането на много системи в организма – от метаболизирането на желязото, през зрението до кожата и имунитета.