Брюкселското зеле не е сред най-любимите храни на много хора, но ползите за здравето, които то носи, могат да променят мнението на необичащите го. 
 
Печеното на фурна брюкселско зеле има сладък, почти орехов вкус и е хрупкаво, като в същото време подобният на сяра вкус и аромат, който хората основно не обичат, намалява. 
 
Брюкселското зеле е с учудващо високо съдържание на протеини за листен зеленчук. Само една порция от него осигурява ежедневните нужди на организма от витамините C и K.
 
Брюкселското зеле е от семейство кръстоцветни, което също така включва къдраво зеле, броколи, карфиол, обикновено зеле. Всички те са с богато съдържание на хранителни вещества, а в същото време с малко калории
 
Зеленчукът е сред 20-те храни, съдържащи най-много хранителни вещества, което означава, че заедно с тях, ниско калорийното съдържание. 
 
Количеството от една чаша сурово брюкселско зеле – около 88 г, съдържа само 38 калории, 0 г мазнини, 8 г въглехидрати, включително 3 г захар и 2 г фибри, и 3 г протеин. Същото количество от зеленчука набавя 195% от нужния за деня витамин К, 125% от витамин C и 10% или повече витамин B-6, фолиева киселина, калий и манган
NEWS_MORE_BOX
 
 
Консумацията на плодове и зеленчуци като брюкселското зеле отдавна се свързва с понижения риск от развитие на много заболявания и състояния. 
 
Редица проучвания предполагат, че повишената консумация на растителни храни намалява риска от затлъстяване, диабет, сърдечни заболявания и също така удължава живота. В същото време се наблюдава повишаване на енергията.