Бок чой принадлежи към семейството на кръстоцветните зеленчуци, в което влизат още зеле, карфиол, броколи, брюкселско зеле и др. Тези зеленчуци се характеризират със съдържание на голямо количество хранителни вещества и малко калории
 
В количеството от една чаша суров нарязан бок чой могат да се открият 9 калории, 1 г протеини, 1,5 г въглехидрати, 0,7 г диетични фибри, 0 г холестерол и 0,1 г полиненаситени мазнини. 
 
Същото количество от зеленчука осигурява 5% от необходимия калий за деня, 62% от нужната дневна доза витамин А, 7% калций, 5% витамин B6, 3% магнезий, 3% желязо и 52% от необходимия за деня витамин C.
 
Консумацията на бок чой също така осигурява известно количество други витамини и минерали, сред които фосфор, цинк, натрий, мед, манган, селен, ниацин, фолиева киселина, холин, бета-каротин и витамин К
 
Зеленчуците от семейство кръстоцветни, сред които е и бок чой, са с богато съдържание на глюкозинолати – съединения, съдържащи сяра, за които е известно, че подпомагат здравето в различни насоки. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Установено е, че бок чой притежава някои противоракови свойства. Според данните на няколко проучвания хората, които консумират повече кръстоцветни зеленчуци, имат по-малък риск от развитие на рак на простата, белия дроб, дебелото черво и гърдата. Когато попаднат в организма, глюкозинолатите се превръщат в изотиоцианати, които помагат в борбата с рака.
 
Фолиевата киселина, която също се съдържа в бок чой, предпазва от образуването на ракови клетки от мутации на ДНК. Витамин C, витамин А и бета-каротин действат като мощни антиоксиданти, които защитават клетките от уврежданията, причинени от свободните радикали. 
 
Селенът е минерал, който не се съдържа в повечето плодове и зеленчуци, но може да се открие в бок чой. Той е полезен за чернодробната функция и спомага за детоксикацията на някои вещества, причиняващи рак. Има данни, че селенът предотвратява възпаленията и забавя туморния растеж.