Резултати от изследвания показват, че умерената консумация на банани, подобрява здравето на храносмилателната система. Те имат пребиотични ефекти, тъй като подхранват чревните бактерии, които помагат за правилното смилане на храната.


Експерти твърдят, че бананите са богати на фибри и хранителни вещества, които предпазват обвивката на червата и облекчават запека. Те подпомагат тънките черва да функционират по-добре и да подобряват храносмилането


В средно голям банан, човек получава до 3 грама фибри, които се равняват на около 10% от дневния препоръчителен прием. Задължително е обаче да се пие много вода, когато се ядат банани, тъй като прекалената консумация на фибри, може да доведе до блокиране функцията на червата.



Бананите са естествени антиациди, които успокояват разстроения стомах. Богати са на фруктоолигозахарид, който не позволява ферментацията на бананите в чревния тракт. Този въглехидрат подобрява храносмилането и действа като леко слабително средство за облекчаване и предотвратяване на запека. Намира се основно в узрелите жълти банани.


От друга страна, по-зелените банани са неузрели и могат да причинят запек, тъй като имат високо съдържание на нишесте, което затруднява смилането на храната. С узряването на плода, количеството нишесте намалява и се превръща в захари. Диабетиците е добре да се консултират с диетолога си преди да ги консумират. 

 

NEWS_MORE_BOX


Неузрелите банани се считат за помощно средство при диария на деца и възрастни. Тези свойства се дължат на високото съдържание на нишесте.


Бананите са храна, която облекчава запека при някои хора, а при други има обратен ефект. Плодът не действа на всеки по еднакъв начин, но ако запекът се подобрява от бананите, значи трябва да се консумира по-редовно. Ако посещението на тоалетната е нередовно заради тях, трябва да се ограничи консумацията им.


Въпреки това бананът носи и други ползи за здравето като например защита от язва, стомашни болки и сърдечносъдови заболявания. Един банан на ден поддържа кръвното налягане в нормални нива. Калият, намиращ се в плода, укрепва костите и подобрява зрението.