Още от древността бадемите са смятани, че имат способността да повишават капацитета на мозъка и да подобряват интелектуалните способности. Те са изключително полезни и могат да се ядат в сурово състояние, както и да бъдат основна съставка в сутрешното меню. Вкусът им може да варира от горчив до сладък. Чудесен източник са на калций, витамин Е, магнезий, манган, фосфор, желязо, селен, цинк, ниацин, рибофлавин, мед, фибри и протеини.


Бадемите предпазват от сърдечни пристъпи и сърдечни заболявания

Два от основните елементи в бадемите – антиоксидантите и мононенаситените мастни киселини поддържат здравето на сърцето и предотвратяват от различни сърдечносъдови заболявания. Флавоноидите, присъстващи в обвивката на бадема, в комбинация с витамин R, помагат за намаляване на възпаленията в артериите и за възпрепятстване от натрупването на плака. Те имат редуциращ холестерола ефект и са особено полезни за хората с висок холестерол и диабет.


 

Бадемите укрепват имунната система

Ядките са отличен източник на алкални елементи, които повишават имунната система. Те подобряват общото състояние и предпазват от различни здравни проблеми. Витамин Е, мощен антиоксидант, открит в бадемите, премахва свободните радикали в тялото и помага за понижаването на риска от хронични заболявания.


Бадемите подобряват здравето на костите

Фосфорът, намиращ се в бадемите, оказва значително въздействие върху силата на зъбите и костите, като същевременно предотвратява началото на свързани с възрастта проблеми като остеопороза.

 

Бадемите предотвратяват рак на дебелото черво

Ядките помагат за подобряване на храносмилането. Бадемите засилват движението на храната през червата,  като предотвратяват всякакъв остатък и последващ риск от рак на дебелото черво. 

 

Бадемите помагат и за отслабване

Неподсладените бадеми са идеална възможност за включване към диетичното меню. Мононенаситените мазнини и фибрите в тях създават чувство за ситост за дълъг период от време, въпреки че са консумирани малки количества от ядките. Проучвания показват, че хората, които редовно консумират бадеми, са по-склонни да запазят теглото си, в сравнение с тези, които изобщо не ги ядат.