Освен че е чудесна добавка в различни ястия, авокадото се използва и като заместител на месото в сандвичи и салати. Растението има високо количество мазнини.
 
Те съставят около три четвърти от калорийното му съдържание. Повечето от мононенаситени мазнини са под формата на олеинова киселина. Те считат за полезни – понижават нивата на холестерола в кръвта. По този начин се намалява и риска от инсулт и сърдечносъдови заболявания. 
 
Едно средно по големина авокадо съдържа около 4 г протеини – много повече, в сравнение с повечето други плодове. В авокадото съдържанието на захар е ниско. Половината от плода има около 2 г захар.
 
Екзотичният под е чудесен източник на калий – съдържа повече, отколкото бананите. В него могат да се открият витамините K, B9, B6, B5, C и витамин E2. Едно средно по големина авокадо съдържа 11 г фибри. Това е около половината от препоръчителният дневен прием. 
 
Според данните на проучване се установява, че консумацията на авокадо може да помогне за понижаване нивата на „лошия“ холестерол. След едноседмична консумация на хранителен режим, богат на авокадо, се наблюдава 22% понижаване в нивата на „лошия“ холестерол и тези на триглицридите. С 11% се повишава „добрият“ холестерол. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Метаболитен синдром е термин, който обединява симптоми, повишаващи риска от диабет, инсулт и коронарна артериална болест. Проучване, публикувано в Nutrition Journal изследва връзката между консумацията на авокадо и метаболитния синдром. 
 
Учените заключават, че хранителният режим, богат на екзотичното растение, се свързва с цялостно подобрение на здравословното състояние, повишен прием на хранителни вещества и понижен риск от метаболитен синдром