Ананасът, заедно с екзотичния си вкус, предлага и редица полезни хранителни вещества. В количеството от една чаша пресен ананас могат да се има приблизително 82 калории, 0 г мазнини, 0 г холестерол, 2 мг натрий, 22 г въглехидрати, включително 16 г и 2,3 г фибри, и 1 г протеин. 
 
Същото това количество от плода осигурява 131% от необходимата дневна доза витамин C, 2% от нужния витамин А, 2% от необходимото на организма желязо и 2% от препоръчителното дневно количество калций
 
Ананасът е източник и на важи витамини и минерали като тиамин, рибофлавин, витамин B-6, фолиева киселина, пантотенова киселина, магнезий, манган и калий. В плода могат да се открият още полифеноли и антиоксиданти като бета-каротин
 
Пресният ананас е единственият известен източник на ензима бромелаин. Той е обект на проучвания, чиято цел е да се установи неговата ефективност относно облекчаване на ставната болка при артрит, намаляване на възпалението, потискане туморния растеж и съкращаване на времето за възстановяване след пластична операция. 
 
Благодарение на всички тези хранителни вещества, ананасът се оказва полезен за здравето в различни аспекти. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Установено е, че рискът от развитие на астма е понижен сред хората, които консумират високи количества от определени вещества. Едно от тях е бета-каротин, който може да се открие в ананаса и в други плодове като манго, папая, кайсии, пъпеш, както в някои зеленчуци – броколи, тиква и моркови. 
 
Увеличеният прием на калий помага за понижаване на кръвното налягане. Освен това, има данни, че приемът на този елемент е свързан с 20% намален риск от достигане до летален изход, независимо от причината. 
 
Благодарение на съдържанието на фибри и вода, консумацията на екзотичния плод предотвратява запека и подпомага здравето на храносмилателния тракт.