В Интернет има много съвети за отслабване, но се оказва, че някои от тях могат да бъдат не само неефективни и подвеждащи, но дори и вредни. Вижте какво показват последните проучвания за някои от популярните, но неефективни препоръки за отслабване.

 

Винаги закусвайте


 

Може би сте чували, че е важно да закусите, за да засилите метаболизма след нощния сън. Тези препоръки карат много хора да се хранят сутрин, дори и да не са гладни. Проучвания обаче показват, че закуската има съвсем слаб ефект върху теглото. Участниците в тях, които са пропуснали да закусят, приемат повече калории на обяд, в сравнение с тези, които са закусили, но в края на деня общият им калориен прием е по-нисък. Пропускането на закуската е една от формите на периодично гладуване, което може да е полезно за здравето. В случай, че държите на закуската, изберете храни с високо съдържание на протеини, за да сте сити по-дълго време.

 

Не се теглете всеки ден

 

Теглото варира от ден на ден в зависимост хормоналните промени, балансът на течностите и перисталтиката на стомашно-чревния тракт. Поради това се смята, че не трябва да се претегляте всеки ден, когато опитвате да отслабнете. Шестмесечно проучване при хора с наднормено тегло обаче показва, че тези, които са се теглили всеки ден, са приемали по-малко калории и са отслабнали със средно 6,6 % от телесното си тегло в сравнение с другите, които са отслабнали с по-малко от 1 % от телесното си тегло. Според други проучвания ежедневното претегляне не води до нарушения в храненето или негативни психологически ефекти, като лоша представа за тялото.

 

Гладувайте на сокове

 

Смята се, че гладуването на сокове помага отслабване и пречиства тялото от токсини. Въпреки това малко са изследванията, показващи, че е безопасно или ефективно. Всяка нискокалорична диета води до загуба на тегло, но е малко вероятно резултатите да бъдат трайни. Проблемът е, че гладуването на сокове не създава здравословни хранителни навици, необходими за поддържане на теглото с течение на времето. Освен това соковете са с високо съдържание на захар, но с ниско съдържание на протеини, което е лоша комбинация за апетита и здравето. 

 

Не отслабвайте бързо

 

Традиционният съвет е да се отслабва плавно, за да е по-голям шансът теглото да се задържи и поддържа. Плавното отслабване е по-добро за здравето, но някои проучвания показват, че по-бързата загуба на тегло в началото не увеличава риска от възстановяване на теглото. Важното е да се прави разлика между методите за отслабване. Намаляването на калориите до изключително ниски нива в началото може да причини бърза загуба на тегло, но е малко вероятно да бъде устойчиво.

 

Фокусирайте се върху кардио тренировките

 

Кардио или аеробните упражнения намаляват стреса и благоприятстват сърцето и цялостното здраве. Кардио упражненията обаче не е най-добрата стратегия за отслабване. Някои хора губят тегло в отговор на кардио тренировките, докато други поддържат или качват малко тегло. Най-добрата стратегия за постигане на форма и поддържане на мускулна маса при отслабване е да комбинирате силовите тренировки с кардио.

 

Спрете храните с повече естествени мазнини

 

Не всички мазнини са вредни и избягването на всички мазни храни не е гаранция за отслабване. Мазнините имат два пъти повече калории от протеините или въглехидратите, но са много засищащи и отнемат много време за усвояване. Стандартните диети с ниско съдържание на мазнини, при които мазнините са по-малко от 30% от всички калории, обикновено имат по-лоши резултати от други диети, като тези с ниско съдържание на въглехидрати. Всъщност, храни с по-високо съдържание на мазнини, като авокадо, ядки и кокос, могат да помогнат за отслабване. Приемът на обезмаслени и нискомаслени продукти може да има обратен ефект, защото много от тези продукти са с високо съдържание нарафинирана захар.

 

Яжте на всеки 2-3 часа

 

Може би сте чували, че е добре да се яде по малко, но на често, за да се поддържа метаболизма. Проучванията обаче показват, че честото хранене не води до по-голяма загуба на тегло. Нещо повече, изследванията свързват честите хранения след операция за отслабване с намалена загуба на тегло шест месеца след процедурата.

 

Дръжте изкъсо калориите

 

Калорийният дефицит е важен за отслабването, но видът на храната е също толкова важен, защото оказва огромно влияние върху глада, апетита и хормоните, които контролират теглото. Например, 100 калории от солен снакс се различават от 100 калории от плодове. Соленият снакс е направен от рафинирани въглехидрати, които могат да повишат нивата на кръвната захар, да причинят "вълчи глад" и да доведат до преяждане. Получаването на същото количество калории от храни с високо съдържание на протеини води до хормонални промени, които водят до ситост и намаляване на глада. В допълнение, протеините има по-висок термичен ефект от въглехидратите или мазнините, което означава, че изгарят повече калории по време и след храносмилането. И накрая, броят на калориите в преработените храни често е неточен.

 

Източник:

www.healthline.com