Метаболизмът е химически процес в нашето тяло, който може да се опише като скоростта на изгаряне на калориите, които приемаме всеки ден. Всеки организъм има различен метаболизъм. Някои от нас си хапват повече, но винаги са слаби и в добра форма, а други дори и ограничавайки се имат проблеми с килограмите.  
 
При слабия метаболизъм калориите се изгарят по-бавно в тялото и някои остават в организма. Докато при високия можем да ядем много и калориите да се разграждат много по-бързо. Има хора, които наследяват бързия метаболизъм от родителите си. Проучване показва, че мъжете са склонни да изгарят повече калории от жените, дори докато си почиват. Популярно е схващането, че след 40-годишна възраст метаболизмът ни се забавя. Въпреки че не можем да контролирате възрастта, пола или гена, има и други начини за регулиране на метаболизма. Ето кои са те:
 

Прием на повече вода и други течности

Водата може да стимулира метаболизма ни, затова е хубаво на ден да пием между 6 и 8 чаши, в летните дни даже повече. Не трябва да забравяме, че при най-малкото дехидратиране на организма ще забавим своя метаболизъм. Например пиенето на студена вода преди хранене свива стомаха и ни кара да се заситим по-бързо.
 

Ядене на всеки 3 часа

Хубаво е да не прескачаме хранене през деня, защото понякога заради това се тъпчем по-късно. По-добре е да ядем между 4 и 6 пъти на ден, през 3 часа. Това ще подпомогне метаболитните процеси, в противен случай ще натрупаме повече излишни мазнини. Когато ядем тежки ястия с по-голям интервал между тях, метаболизмът също се забавя. По-малки и леки порции, редуващи се на по-кратък интервал от време, са за предпочитане, защото тогава се изгарят повече калории.
 

Подправяне на ястията


Пикантните храни имат естествени свойства, които ще засилят метаболизма ни. Готвенето на храни с една супена лъжица червен пипер може да увеличи скоростта на метаболизма. За съжаление, по-пикантните и подправени храни трябва да се избягват при някои болести.
 

Да не забравяме закуската 

Закуската е много важна за метаболизма. Ако станем рано, но хапнем чак по обяд, пропускаме изгарянето на много калории.
 

Без транс мазнини 

Бисквити, хляб, снаксове, чипсове, пържени храни, включително сладкиши, пържени сладкиши, много сладки и сладкиши, готови за ядене ястия, са част от нещата, в които има най-много трансмазнини. Те също могат да понижат нивото на добрия холестерол в кръвта. Никога няма да имаме добър метаболизъм и хубаво тяло, ако не спираме да се храним с вредни храни.
 

Физическа активност

Движението е стимул за метаболизма. Хубаво е да правим някаква физическа активност всеки ден или през ден - например каране на колело или ходене пеша. По този начин белите дробове и сърцето ни ще работят по-добре. Калориите могат да бъдат изгорени и чрез малки движения като потупване на пръстите на краката при работа.
 
NEWS_MORE_BOX

Повече фибри

Вредните мазнини от тялото могат да намалеят до 30% чрез фибри. Изследвания показват, че теглото на тези, които ядат много фибри седмично, имат по-ниско тегло. Оптималното количество, което трябва да приемаме на ден, е около 25 грама.

Ранно лягане

Тези, които спят по-късно и по-малко от необходимите 6-7 часа, са по-стресирани и имат по-висцерална мазнина, сочи пропучване.
 

Повече протеини

Тялото ни изгаря много калории, усвояващи протеин. Той помага за стабилизиране на секрецията на инсулин в кръвта, който може да увеличи метаболизма. Човек трябва да приема средно по 70 грама протеини на ден. Може да си го набави чрез риба, пилешко, тофу, ядки, боб, яйца и нискомаслени млечни продукти.