Пълнозърнести храни
 
Пшеница, овес, ечемик, ръж и просо - тези храни имат няколко много важни свойства. Този пакет от въглехидрати се освобождава бавно в тялото и спомага функционирането на мозъка. Пълнозърнестите храни са богат източник на разтворими фибри, които помагат за намаляване нивата на холестерола и понижаване на риска от мозъчни увреждания, като инсулт.
 
Яйца
 
Целите яйца, а не само яйчните белтъци са богат източник на Омега-3 мастни киселини, които ни зареждат с енергия и подкрепят мозъчната функция.
 
Мазна риба
 
Сьомга, херинга, сардина, скумрия и рибатон са само част от рибите, които също са много богати на незаменимите Омега-3 киселини. Освен че спомагат мозъчната функция, те подпомагат работата на нервната система.
 
Боровинки
 
Боровинките съдържат много антиоксиданти, както и витамин Е, които защитават кръвоносните съдове и мозъка от опасните ефекти на свободните радикали. В същото време спомагат за подобряването на паметта и двигателните умения.
 
Черен шоколад
 
Само едно блокче черен шоколад съдържа множество антиоксиданти и химични вещества, които също както боровинките, предпазват мозъка от свободните радикали и стимулират притока на кръв. Това води до подобрена концентрация и памет.
 
NEWS_MORE_BOX
 
Ядки и семена
 
Ядките и семената предлагат на мозъка ни изобилие от полезни вещества. В тях има богато съдържание на Витамин Б-6, съществено количество допамин и серотонин, които спомагат работата на нервната система. В шепа семена и ядки се съдържа още и фолиева киселина, която засилва паметта и концентрацията и предпазва от развитие на болестта на Алцхаймер.
 
Цвекло
 
Зеленчуците с тъмен цвят, особено цвеклото притежават много мощни антиоксиданти, които поддържат мозъка здрав.
 
Зелен чай
 
Зеленият чай намалява натрупването на плаки в мозъка, които биха могли да доведат до развитието на Алцхаймер.