Ненаситени мастни киселини, белтъчини, антиоксиданти, пробиотици и ключови микроелементи – това са най-важните хранителни вещества, необходими за ежедневен прием. Според експертите в областта на здравословното хранене точно тези нутриенти трябва да си набавяме от колкото е възможно по-качествени суровини, лесни за обработка и усвояване в организма.

 

За да ни улеснят в това начинание, експертите посочват най-пълноценните източници на ключовите хранителни вещества. Това са храни, които можем, и трябва, да консумираме ежедневно, за да си гарантираме оптимален хранителен режим.


 

Авокадо и бадеми за есенциални мастни киселини
Това са пресните продукти с най-високо процентно съдържание на ненаситени мастни киселини спрямо общото им тегло. Омега-3 и омега-6 киселините са ключови противовъзпалителни фактори и регулатори на холестерола и триглицеридите – важен белег за здравословното ни състояние. Успоредно с ненаситени мазнини, авокадото и бадемите са богати на фибри за поддържане на по-дълга ситост.

 

Яйца и киноа за протеини
Киноата е може би единствената растителна храна, която е пълноценен източник на протеини, т.е. съдържа всички незаменими аминокиселини, които организмът не може да си синтезира. Неин еквивалент сред животинските продукти са яйцата – едновременно много богати на белтъчини и на други важни вещества – фибри и полезни мазнини.

 

Цветни плодове и зеленчуци и зелен чай – за повече антиоксиданти
Приятната оцветяване на цветните плодове и зеленчуци идва от високото съдържание на бета каротини в тях, както и на други мощни антиоксиданти. Адекватно на тяхното количество притежават само някои билки и най-вече зеленият чай, особено матча.

 

Антиоксидантите са задължителни за ежедневен прием с мощното си протективно действие срещу свободните радикали и за общо укрепване на имунитета и здравето.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Кисело мляко и туршиени продукти за повече пробиотици
Киселото мляко, маслините, киселите краставички и др. туршиени продукти са най-пълноценният източник на полезни пробиотични бактерии. И тях трябва да си набавяме всеки ден, защото чревната флора има вече изяснена водеща роля за храносмилането, имунитета, здравето на кожата и косата и др.

 

Пресните цветни плодове и зеленчуци са незаменим източник и на почти всички важни витамини, както и на повечето микроелементи.

 

Факт е, че повечето храни, които консумираме ежедневно, не само не са полезни, а дори съдържат доказано вредни за здравето продукти. Ако заменим всички преработени по какъвто и да било изкуствен начин хранителни продукти с посочените по-горе пресни храни, ще направим първата малка стъпка за постигане на голямата крачка към по-здравословния начин на живот.