Консумирането на някои храни може да помогне за подобряване състоянието на очите. В списъка по-долу са включени част от тях, които са полезни за зрението и предотвратяване на различни очни заболявания.

 

Риба


Рибата, особено сьомгата, може да бъде полезна храна за здравето на очите, тъй като съдържа омега-3 мастни киселини. Есенциалните киселини допринасят за здравето на ретината, но могат да помогнат и за предотвратяване на сухите очи.

 

Яйца

Жълтъците в яйцата съдържат витамин А, цинк, лутеин и зеаксантин, които са жизнено важни за здравето на очите. Витамин А предпазва роговицата, а цинкът допринася за здравето на ретината. Лутеин и зеаксантин пък намаляват вероятността от сериозни заболявания на очите като макулната дегенерация и катаракта.

 

Бадеми

Витамин Е, намиращ се в бадемите, помага за предотвратяване на свързаната с възрастта макулна дегенерация и катаракта. Бадемите се считат за идеален компонент в закуската, като може да се включат в зърнените храни, киселото мляко или различни салати.

 

Млечни продукти

Млечните продукти са полезни за очите, тъй като съдържат витамин А и цинк. Витамин А предпазва роговицата, а цинкът е важен за ретината. Минералът помага и при нощно виждане, но също предпазва от катаракта.

 

Моркови и зеленчуци в оранжев цвят

Морковите и другите зеленчуци с оранжев цвят са богати на витамин А и бета-каротин, които предотвратяват инфекции на очите и други сериозни очни състояния. Те подобряват състоянието на ретината и другите части на очите да функционират правилно.

 

Кале

Калето е изключително полезен за очите, тъй като съдържа много важни витамини и минерали. То е богато и на антиоксиданти, които предотвратяват сериозни заболявания на очите. Лутеин и зеаксантин, намиращи се в калето, защитават тъканите на очите от увреждане от слънчевата светлина.

 

Цитрусови плодове

Портокалите, както и другите цитрусови плодове съдържат витамин С, който е от ключово значение за здравето на очите. Витаминът допринася за здравите кръвоносни съдове в очите. Цитрусите съдържат и витамин Е, антиоксидант, който се препоръчва за борба с увреждания на очите, свързани с възрастта.