Ако се чувствате без тонус или пък намирате косата си за безжизнена, време е да отскочите до пазара и си вземете диня.

Според учени динята е един от плодовете, които трябва да се консумират възможно най-редовно. Според данни от изследвания повишената й консумация намалява риска от затлъстяване, диабет и сърдечносъдови заболявания. Не на последно място благодарение на нея можете да се сдобиете и със секси тен.

Освен че с консумацията й поддържате организма си хидратиран – не е тайна, че в голяма степен динята съдържа вода – 92%, тя ви зарежда с важни електролити, които поддържат водно-солевия баланс. Заради това и съдържанието на фибри – 1 грам за 150 грама с нейна помощ може да избегнете неприятния запек и да регулирате стомаха. Достатъчно е да хапвате по 2-4 парчета за следобедна закуска.

Динята е богата основно на два витамина – А и С. В 150 грама се съдържат 17% от дневната ни нужда от витамин А. Този витамин допринася за подобряване вида на кожата, като регулира мастната й секреция. Освен това благодарение на него се постига поддържане на естествената влага на косъма. Ако искате косата ви да расте бързо, също можете да хапвате диня.

Само с 2 резена сочният плод осигурява и 21% от дневните нужди на организма ни от витамин С, което ни предпазва от вредното въздействие на свободните радикали, чийто най-сериозен ефект е появата на ракови клетки. Според някои нови изследвания приемът на витамин С и някои други нутриенти намалява риска от развитие на астма. Такъв е ликопенът, който оказва благотворно влияние срещу образуването на простатен рак. Динята съдържа повече ликопен от всеки друг плод и зеленчук, твърдят американски експерти.

NEWS_MORE_BOX

 


Друг безценен елемент, с който ни захранва динята, е холинът. Благодарение на него се радваме на пълноценен сън, успешно заучаване и добра памет. Необходим е на мускулите ни, за да се движим. Той е градивна единица от структурата на клетъчната мембрана, нужен е за правилното предаване на импулсите между невроните и за абсорбцията на мазнини. Ако страдате от хронично възпаление, то знайте че динята действа като природен лек и може да понамали оплакванията ви.

Удачно е динята да се консумира и като фреш, особено за по-бързо възстановяване от спортисти след мускулно натоварване. Ефектът се дължи на аминокиселината л-цитрулин.



Според статия на American Journal of Hypertension динята допринася за подобряване функциите на артериите и за намаляване на артериалното налягане, дори при хора в зряла възраст с прехипертензия или първи стадий на повишено кръвно.

В динята се намират още желязо, калций, магнезий, фосфор, натрий, калий, цинк, мед, манган, селен, бетаин, както и витамини от В групата, тиамин, рибофлавин, ниацин, витамин В-6, фолиева и пантотенова киселина.

Сто грама зареждат с около 28 калории. Енергията идва от 9 грама естествена захар.