Ако обичате да хапвате семки, непременно запазете този навик. Въпреки че слънчогледовото семе е калорично и богато на мазнини, то е полезно и добър вариант за пълноценна закуска.
Ако спортувате редовно, семките са една от храните, които трябва да включите в менюто си. Слънчогледовото семе е богато на тиамин – Витамин 1, който играе важна роля в процеса на образуване на енергия в организма, изграждането на мускулна тъкан и възстановяването на енергийния баланс след активна физическа дейност.
Експерти са изброили наличието на над 100 различни ензими, които се съдържат в слънчогледовото семе. Всички те подпомагат поддържането на хормоналния баланс. Особено полезни са за жените, тъй като допринасят за регулиране синтеза на половите хормони – естроген и прогестерон. Това ги прави подходяща храна при предменструален синдром, разстройства във функциите на щитовидната жлеза и първото тримесечие на бременността – особено в случаите на силно гадене. В тях се съдържа и витамин В6, необходим за образуването на белтъчините и други метаболитни процеси. Участва и в синтеза на невротрансмитери, което има отношение към функциите на мозъка и когнитивните му способности. Има роля и в поддържането на нормални нива на хомоцистеин, чието превишаване има токсичен ефект, както и във формирането на хемоглобина и продукцията на имунни клетки. 
Един от големите плюсове на семките е, че са богати на магнезий, което още веднъж може да е от полза за мускулна сила и за женското здраве. Следващия път когато ви се дояде шоколад, което се случва при жените при наближаване на менструацията или за подкрепа заради мускулно натоварване – първо, хапнете слънчогледови семки. Разбира се, те ще са богати на полезните вещества в сурова форма. Магнезият е ценен за сърдечното здраве и необходим за отстраняването на токсините, образуващи се при функционирането на клетките, дейността на вредните микроорганизми в тялото и защитните процеси срещу тях. Внасянето на магнезий е в тялото е от ключово значение при усилия за редуциране на теглото и мастната тъкан. Дефицитът му е свързан с недобре функционираща метаболитна система и развитието на сърдечносъдови проблеми. 
Колкото и да е странно мазните семки помагат за контрола на лошия холестерол. Това се дължи на засищащия ефект на слънчогледовото семе и дългото освобождаване на енергия след консумацията им, което предпазва от появата на „вълчо“ изгладняване.
Има данни, че ензими в семките допринасят за предотвратяване на запека и подобряване симптомите на синдрома на раздразненото черво. Те стимулират отделянето на храносмилателни сокове и едновременно с това, съдействат за освобождаването на организма от токсини.