Камбите се приемат за вид зеленчук, въпреки че технически са вид плод. Те имат дебели стени, форма на камбана и различни цветове, включително червен, оранжев, жълт и зелен. Зелените камби са неузрели камби с малко по-горчив привкус в сравнение с червените и жълтите.

 

Много хранителни


 

Зелените камби са богати на витамини и минерали. Те са особено богати на витамин С. Тъй като този витамин е водоразтворим, тялото не може да го съхранява дълго, така че трябва да си го набавяме редовно от храната. Зелените камби са добър източник на витамин В6, който участва в метаболизма на хранителните вещества, имунната функция, синтеза на невротрансмитери и хемоглобин. Зелените камби съдържат още провитамин А, който тялото може да трансформира във витамин А. Освен това те са нискокалорични и с ниско съдържание на въглехидрати. Знае се, че съдържат в по-малки количества и други витамини и минерали, като тиамин (витамин В1), магнезий, мед и витамин Е.

 

Порция от 150 грама сурови зелени камби съдържа:

  • Калории: 30;
  • Протеин: 1,3 грама;
  • Въглехидрати: 7 грама;
  • Фибри: 2,6 грама;
  • Витамин А: 3% от дневната стойност;
  • Витамин С: 134% от дневната стойност;
  • Витамин К: 9% от дневната стойност;
  • Калий: 6% от дневната стойност;
  • В6 (пиридоксин): 20% от дневната стойност.

 

Добър източник на фибри

 

Камбите са добър източник на фибри, които са от съществено значение за здравето на червата. За мъжете препоръчителния прием на фибри е 30–35 грама на ден, а за жените 25–32 грама. Една чаша (150 грама) сурови зелени камби съдържа 2,5 грама фибри.

 

Богати на полезни растителни съединения

 

Камбите съдържат растителни съединения с антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, като флавоноиди, витамин С, фенолни съединения и каротеноиди. Зелените камби са с по-високо съдържание на фенолни киселини, включително р-кумарова киселина, в сравнение с червените, оранжевите и жълтите. Диетите с високо съдържание на фенолни киселини могат да намалят риска за инсулинова резистентност, мастен черен дроб, умствен упадък и сърдечни заболявания.

 

Полезни за сърцето и очите

 

Многобройни проучвания свързват диетите, богати на плодове и зеленчуци, с по-нисък риск от сърдечни заболявания заради доброто им отражение върху холестерола, кръвната захар и кръвното налягане. Освен това зелените камби са богати на лутеин, каротеноидно хранително вещество, което предпазва от увреждане на фоторецепторните клетки в очите.

 

Помагат за здравословно тегло

 

Зелените камби са с ниско съдържание на калории, с високо съдържание на фибри и са богати на хранителни вещества, от които тялото се нуждае, за да функционира оптимално.

 

Универсални и вкусни

 

Освен че са изключително хранителни, зелените камби са универсални и имат страхотен вкус както сурови, така и печени. Зелените камби съдържат по-малко каротеноиди и флавоноиди от червените, оранжевите и жълтите, но имат повече фенолни киселини. Независимо от цвета, има много начини да им се насладите, например:

 

  • Добавете ги като гарнитура към пиле.
  • Сервирайте ги на резени с хумус или баба гануш като разядка.
  • Нарежете на кубчета и ги добавете към салата.
  • Използвайте ги в супи, яхнии и чили.
  • Добавете ги към ориз и боб.
  • Запържете ги с лук и подправки като гарнитура.
  • Комбинирайте ги с яйца и други зеленчуци в омлет.

 

 

Източници:

https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/1103371/nutrients

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6779089/

https://www.healthline.com/nutrition/green-pepper-benefits