Недостатъчният прием на вода води до дехидратация, която може да причини умора, главоболие, ускорен пулс, ниско кръвно налягане, кожни проблеми, мускулни спазми и други. Експертите препоръчват да се приема достатъчно количество вода на ден. Тя може да се набавя и чрез някои храни, които съдържат голямо количество вода. Тези храни включват:

 

1. Маруля


Съдържанието на водата в марулята е 96%. Листният зеленчук осигурява на тялото също фибри и 5% от дневната доза фолиева киселина. Марулята е богата и на витамини А и К, които са важни за поддържането на здрави кости и добра имунна система.

2. Целина 

Целината съдържа приблизително 95% вода. Тя е много здравословна и хидратираща храна. Поради високото съдържание на вода и малкото калории, които съдържа, целината е идеална храна за отслабване. Тя съдържа също витамин К и калий, които предпазват от сърдечносъдови заболявания и заболявания на костите като остеопороза.

3. Зеле

Следващият много полезен и хидратиращ зеленчук е зелето. То съдържа 92% вода. Зелето е нискокалорично, но с високо съдържание на фибри и хранителни вещества. Богато е на витамин С, К, фолиева киселина. То съдържа и глюкозинолати, антиоксиданти, които защитават тялото от някои видове рак, като рак на белия дроб. Киселото зеле е също много богато на вода и е полезно за доброто храносмилане.

4. Ягоди

Съдържанието на водата в ягодите е 91%. Тъй като те съдържат много вода, са идеални за поддържане на тялото хидратирано. Ягодите осигуряват също множество фибри, антиоксиданти, витамин С, фолат и манган. Редовната им консумация намалява възпаленията в тялото, които може да причинят сърдечни заболявания, диабет, Алцхаймер и дори рак.

5. Обезмаслено мляко

Обезмасленото мляко съдържа приблизително 91% вода. То се състои и от значително количество витамини и минерали, включително витамин А, В12, рибофлавин, калций, фосфор и калий. Млякото помага за цялостна хидратация на тялото след тежки физически упражнения. Това свойство се дължи на електролитите и протеините в млякото, които помагат за намаляване на загубите от телесните течности.

6. Портокали 

Съдържанието на водата в портокалите е 88%. Един портокал съдържа почти половин чаша вода, като осигурява допълнително някои хранителни вещества. Сред тях са фибри, калий и витамин С, които повишават имунната система и подобряват здравето на сърцето. Портокалите са богати и на антиоксиданти, включително флавоноиди, които помагат да предотвратяване увреждане на клетките чрез намаляване на възпалителните процеси.