Вегетарианската или веган диетата може да има благотворен ефект, ако искаме да намалим телесното си тегло. Това е една от причините, поради която вегетарианството и вегетализмът набраха голяма популярност в последните няколко години. Наред с някои недостатъци вегетарианският и веганският начин на хранене имат и много положителни ефекти върху здравето.

 

Ето и някои храни, които биха подпомогнали свалянето на килограми.
Кокосово масло. То съдържа средноверижни мастни киселини (триглицериди). Тези киселини преминават директно в черния дроб като превръщат усвоената храна в енергия. Тези триглицериди осигуряват енергия за тялото и подпомагат горенето на мазнините. Те се разграждат лесно и се препоръчват по време на диети, целящи топене на мазнините около корема. Препоръчва се използването на кокосовото масло като мазнина за готвене вместо стандартните слънчогледово олио или зехтин.


 

Карфиол. Той е една от основните храни при кетогенната диета. Можете да го консумирате варен, сотиран, печен. Той е засищащ и подобрява храносмилането. Карфиолът действа благоприятно върху развитието на стомашно-чревната флора и действа противовъзпалително. Той е с голямо съдържание на вода, което го прави засищащ при прием на малко количество калории. Това прави свалянето на килограми изключително ефективно.

 

Бадеми. Ядки като бадеми са богат източник на протеини и мастни киселини и са част от почти всяка диета за сваляне на килограми. Леките закуски с ядки са чудесен начин да заситим глада си и да си набавим полезни нутриенти. Бадемите са с ниско съдържание на въглехидрати и носят малко калории. Същевременно те са богат източник на витамин А, D и B12. Включвайки бадеми в диетата си, ние ще засилим метаболизма и ще подпомогнем горенето на мазнини.

 

Чесън. Действително, не е сред любимите храни на много хора. Но безспорно, той се числи към т.нар. суперхрани. Освен всички доказани ползи за здравето, доказано е също, че чесънът засилва метаболизма и подобрява храносмилането. Най-добрият начин да включите чесъна в диетата си е да добавяте известно количество в храната си.

 

Банани. Те са богат източник на калий. Освен, че поддържат нивата на кръвното налягане, са богати на фибри и създават чувство за ситост. Идеална храна са за всяка диета, целяща намаляване на килограмите, тъй като придават чувство за ситост в продължение на часове.