Консумацията на всякакви видове лук е „добър приятел“ на здравето. Въпреки острата миризма, характерна за тези зеленчуци, включването им в хранителния режим е силно препоръчително. Ето и някои научни обяснения в подкрепа на това твърдение...
 
1. Подпомага здравето на сърцето. Лукът е богат на сярни съединения, които помагат за понижаване на нивата на „лошия“ холестерол и триглицеридите в кръвта. Антиоксидантите, които се съдържат в него, намаляват оксидативния стрес върху клетките, което предотвратява окислението на холестерола и образуването на плака. 
 
2. Подобрява се имунитета. В лука могат да се открият големи количества от мощния противовъзпалителен агент витамин C, който подобрява имунитета. Консумацията на лук също така стимулира синтеза на интерферони, които повишават фагоцитозата.
 
3. Понижава се стресът. Кварцетинът е съединение, което се съдържа в лука, и има свойството на успокоително, което спомага за намаляване на болката, депресията и чувството на тревожност. Така например, след тежък работен ден консумацията на лук на вечеря може да помогне за успокояване на ума. Тази стъпка се оказва полезна и за хората, които страдат от безсъние.
NEWS_MORE_BOX
 
4. Подобрява здравето на кожата. Антиоксидантите са от полза и срещу бръчки и фини линии, които се появяват с напредването на възрастта. Лукът може да помогне и при третирането на акне, тъй като има антимикробни, антибактериални и противовъзпалителни свойства.
 
5. Подобрява се здравето на спермата. Благоприятното действие в този аспект отново се дължи на съдържанието на антиоксиданти – те подобряват броя и качеството ѝ. Според данните на лабораторно проучване в тази насока сокът от лук води до значително повишаване в концентрацията на спермата. Увеличава се броят на сперматозоидите, както и тяхната жизнеспособност и мобилност.