Сушито е любима храна за мнозина, но, освен характерния за него вкус на прясна риба и уасаби, то може да предостави и редица ползи за здравето на организма. Ето някои от тях...
 

1. Подпомага поддържането на здравословно тегло

Повечето видове суши съдържат малки количества калории, което ги прави идеален избор за храна, в случаите, когато се стремим да поддържаме определени килограми. Препоръчително е да избираме такива, които са с богато съдържание на зеленчуци като краставици, моркови, както и авокадо. Същевременно следва да избягваме видовете, богати на кремове. 
 

2. Изгражда мускули

Тъй като е богата на протеини, рибата в сушито е много важна за правилното функциониране на мускулите и тяхното възстановяване. Това е чудесна храна за след тренировка, като препоръчителният избор в случая е суши, което съдържа постни риби като риба тон и сьомга. 
 

3. Увеличава нивата на енергията


Има някои видове суши, които се приготвят с пълнозърнести продукти като кафяв ориз. В комбинация с рибата, той може значително да повиши нивата на енергията
 
Зеленчуците, които се съдържат в тази храна, също могат да осигурят необходимите въглехидрати, което допълнително повишава енергията в организма. 
 

4. Подсилва имунитета

Съдържанието на зеленчуци в тази храна автоматично я обогатява с антиоксиданти, които стимулират имунната система и по този начин да помогнат в борбата с различни заболявания. 
NEWS_MORE_BOX
 
Водораслите в сушито съдържат концентрирани количества минерали, включително магнезий, йод и мед, които са много полезни за здравето.
 

5. Подпомага храносмилането

В много видове суши се съдържа оризов оцет, който не оставя чувство на подуване и тежест в стомаха. Дори напротив – той помага за „гладкото“ функциониране на храносмилателната система
 
Важно в случая е да избягваме тези видове, в които няма соев сос и други сосове, съдържащи захар, тъй като те могат да неутрализират всички ползи за здравето, които останалите съставки предоставят.