1. За здраво сърце

Редовната консумация на моркови помага за предотвратяване на сърдечносъдови заболявания. 
 
Според резултати от британско изследване консумацията на около 200 г от зеленчука в продължение на три седмици води до намаляване на „вредния“ холестерол с 11%. 
 
Известно е, че високото ниво на холестерол е основен рисков фактор за сърдечни проблеми. 
 
Друга група учени откриха, че кореноплодните зеленчуци понижават риска от получаване на инфаркт. Изследването на Института по фармакологични изследвания в Италия установи, че хората, които хапват редовно моркови, са с 1/3 по-нисък риск от инфаркт, в сравнение с тези, които консумират рядко зеленчука. 
 

2. Предпазва от рак

Морковите съдържат бета-каротин, който, според проучвания, благоприятства намаляването на риска от някои видове рак, особено на белия дроб. 
 
Британски изследователи откриват, че увеличаването на потреблението на бета-каротин от 1,7 до 2,7 милиграма на ден редуцира опасността от рак на белите дробове с над 40%. Средно морковът съдържа около 3 милиграма бета-каротин. 
 
Друго проучване показва, че фибрите, които се съдържат в морковите, намаляват риска от рак на дебелото черво с 24%. 
 
Според трето проучване жените, които често консумират сурови моркови, са с 5 до 8 пъти по-нисък риск от развитие на рак на гърдата, отколкото жените, които не ядат зеленчука.
 

3. Срещу макулна дегенерация


Бета-каротинът е полезен и за зрението. Изследване откри, че често консумиращите моркови са 40% по-малко застрашени да развият макулна дегенерация. Заболяването се определя като най-честата причина за загуба на зрението с напредване на възрастта. 
 
Хрупкавият зеленчук е богат и на витамин А, който също помага за поддържане здравето на очите и зрението.  
 
NEWS_MORE_BOX

4. Срещу инсулт 

Морков на ден намалява риска от инсулт с 68%. Според резултати от изследване хората, засегнати от инсулт, които са с най-високи нива на бета-каротин, имат по-добра прогноза за преживяемост, в сравнение с участниците с ниски нива.
 

5. Диабет

Морковите са полезни за регулиране на кръвната захар, поради съдържанието на каротиноиди.
 
Каротеноидите влияят на инсулиновата резистентност и така допринасят за понижаване на кръвната захар.