Есента носи разнообразни и здравословни, както и много вкусни плодове и зеленчуци, които да се консумират. Здравните специалисти винаги препоръчват да се консумират сезонни храни, тъй като те осигуряват доза ценни хранителни вещества на тялото. Ето какво може да се хапва през есента:

 

Ябълки


Тези толкова сладки и ароматни плодове са богати на антиоксиданти, които могат да помогнат за предотвратяване на хронични заболявания и преждевременно стареене. Повечето от тях имат висока концентрация на феноли и флавоноиди. Съдържат и витамин С, К, А, Е, В1, В2 и В6, калий, мед и манган. Изключително полезни са за сърцето и за намаляване на риска от диабет. Редовното им консумиране предпазва и от рак.

 

Брюкселско зеле 

Богато на витамин А и К, брюкселското зеле, помага за съсирването на кръвта, но също оказва положително действие върху здравето на костите. Брюкселското зеле е с високо съдържание на витамин С, антиоксидант, който спомага за усвояването на желязо и за подсилване на имунната система. Фибрите, които съдържа зеленчукът, поддържат здравето на червата и стимулират перисталтиката.

 

Червени боровинки

Концентратът от червени боровинки може да предотврати инфекциите на пикочните пътища. Хапването на пресни боровинки помага за предотвратяване на заболявания на устната кухина. Тези малки червени плодчета преборват раковите клетки. Червените боровинки са с високо съдържание на витамин А, В, С, Е и К, калций, желязо, магнезий, фосфор, калий и цинк.


Круши

Крушите са с високо съдържание на разтворими фибри, което помага за понижаване на лошия холестерол. Те съдържат витамин С, К, фолат, провитамин А и ниацин. Докато фолат и ниацин са важни за клетъчната функция и за производството на енергия, провитамин А подпомага здравето на кожата и заздравяването на рани. Крушите са богат източник и на важни минерали като мед и калий. Медта играе важна роля за имунитета, метаболизма, а калият е полезен за сърцето.


Тиква

Тиквата е един от най-добрите източници на алфа- и бета-каротин, които са необходими за зрението и растежа на клетките. Тиквените семки също са много полезни. Те са добър източник на алфа-линоленова киселина, омега-3 мастни киселини, които предпазват от сърдечни заболявания, високо кръвно налягане и висок холестерол.