Добавянето на подправки в хранителния режим може да окаже благоприятен ефект върху здравето, тъй като в тях се съдържат редица витамини и минерали. Предлагаме 5 вида подправки, които имат потенциала да подпомогнат организма в различни насоки. 
 
1. Мака
 
Маката представлява корен на прах от Перу, който е богат на калций. Това я прави полезна за костите. Според данните на проучване количеството от около половин чаена лъжичка мака дневно за период от 12 седмици помага на жените, които приемат антидепресанти
 
Важно е да се има предвид, че консумацията на прекомерни количества мака може да повиши нивата на кръвното налягане или да доведе до нарушения в черния дроб
 
2. Какао
 
Полезните за сърцето флавоноиди, които се съдържат в какаото, са добре известни, но то също така е и отличен източник на фибри. В количеството от една супена лъжица се съдържат повече фибри, в сравнение с половин чаша кафяв ориз. В какаото може да се открие още и магнезий – минерал, който подобрява настроението. 
 
3. Акай на прах
 
Акай на прах може да се похвали със същите противовъзпалителни свойства, както и много от горските плодове. Тази подправка доставя също така аминокиселини, които подпомагат възстановяването на мускулите след тренировка. Тя съдържа и мастни киселини, които са полезни за мозъка и настроението. 
NEWS_MORE_BOX
 
4. Пчелен прашец
 
В пчелният прашец има изобилие от протеини, енергизиращите витамини от B-групата, както и левцин, който подпомага метаболизма и изгарянето на мазнини. Тези, които са алергични към полени, не биват да консумират пчелен прашец. 
 
5. Спирулина  
 
В нея се съдържа близо 10 пъти повече желязо, в сравнение със спанака, количеството от една супена лъжица осигурява 4 г протеини. Спирулината доставя и ценния за имунитета витамин А