Знаем, че трябва да консумираме редовно и достатъчно плодове и зеленчуци, за да си набавим витамини и минерали, антиоксиданти и други ценни вещества и фибри. В представата си за здравословно хранене се случва да пропуснем листните растения, които биха могли да са от полза за здравето. Не всички от тях можем да сложим в категорията зеленчуци, като марулята. Освен салата, листните растения могат да ни дадат вкусно и здравословно ястие като спанака, вкусна супа като тази от коприва, успокояваш чай от мента или богато на нутриенти и вкус смути, ободряваща лимонада или просто свежест.


Ето кои 5 листни растения да имаме предвид:


1. Спанак


Богат на фибри и желязо, спанакът е един от най-здравословните зеленчуци. Полезен е и за очите и сърцето. Ако хапвате редовно спанак, със сигурност ще успявате успешно да контролирате теглото или да го редуцирате при желание. Спанакът позволява да бъде консумиран в суров вид под формата на салата, смутите и шейкове, или да бъде сготвен.


2. Босилек

Босилекът е популярна билка. Използвана е заради свойствата във фитотерапията и народната медицина, прилага се и като подправка в ястията ни. 
Босилекът може да подобри храносмилането, да облекчи настинката и болките в гърлото, успокоява, елиминирайки негативите на стреса за ума и тялото.


3. Мента

Листата на ментата не само успокояват и ободряват. Те са богати на витамин А, фолиева киселина, желязо и манган. Ментата също е полезна за храносмилателната система и настроението.
Ментово листо винаги може да спаси от неприятен дъх, а добавено в летните напитки те стават двойно по-освежаващи.


4. Листа от нийм

Нийм е индийски люляк и се използва в рецепти по Аюрведа. Листата и други части на дървото се употребяват с медицински цели от векове. Смята се, че листата от нийм могат да подобрят имунитета и защитните сили срещу инфекции, облекчат болката, укрепват сърдечносъдовото здраве и зъбите. Дали можете да ги дъвчете на гладно обаче трябва да се посъветвате със специалист.


5. Къри листа

Кърито се използва за овкусяване на ястията, но те са повече от подправка. Листата от къри могат да помогнат за регулиране на нивата на холестерола и на кръвната захар, както да се отразят благоприятно на организма при стомашно-чревни проблеми като запек и диария. Полезни са и за зрението предвид, че съдържат витамин А. Възможно е да подействат положително при стрес. Прилагат се в различни ястия и храни и могат да се дъвчат пресни.