Докато определени храни могат да забързат метаболизма и по този начин да подпомогнат свалянето на излишните килограми, има и такива, които водят до обратния ефект. Затова, ако установим, че наддаваме нежелано тегло, следва да се замислим дали това не се дължи на консумацията на някои от тези храни и напитки...
 
1. Бяло брашно
 
Макар макаронените изделия и хлябът от бяло брашно да са по-вкусни, в сравнение с пълнозърнестите, е препоръчително да ги избягваме. Причината е, че това брашно не съдържа фибри, поради което няма необходимост организмът да използва енергия, за да усвои тази храна. По този начин се забавя и метаболизмът
 
2. Масло
 
Маслото е богато на омега-6 мастни киселини, а високите им нива в организма крият потенциален риск от инсулинова резистентност - състояние, при което клетките на организма губят своята чувствителността към инсулина.
 
3. Газирани напитки
 
Високото съдържание на фруктозен царевичен сироп в тези напитки може да доведе до изключително забавяне в нивата на метаболизма. Този подсладител носи същите вреди, без значение от формата, в която се консумира. 
NEWS_MORE_BOX
 
4. Бонбони
 
Бонбоните причиняват рязко повишаване в нивата на глюкозата в кръвта и бързо се абсорбират в кръвообращението, което се отразява неблагоприятно на метаболизма. За да задоволим „жаждата“ за нещо сладко, без да се стига до скок в нивата на глюкозата в кръвта, можем да заменим бонбоните с черен шоколад или плод. 
 
5. Алкохол
 
Консумацията на няколко питиета може да се отрази неблагоприятно върху способността на организма да изгаря мазнини. Причината е, че алкохолът, който консумираме, се използва от организма за „гориво“, вместо въглехидратите, а те биват съхранявани като мазнини.