Лек за стрес или тревожност  - банан

Следващия път, когато се почувстваме напрегнати, е препоръчително да посегнем към един банан, обясняват специалистите. С калорийно съдържание от 105 калории и 14 г захар, един среден банан може да ни засити, леко да „повдигне“ нивата на кръвната захар и да осигури 30% от ежедневната нужда от витамин B. Той помага на мозъка да произвежда серотонин, който подобрява настроението ни. 
 

Срещу високо кръвно налягане – стафиди

Шестнадесет стафиди – около една шепа, съдържат 1 г фибри и 212 мг калий, които се препоръчват като част от хранителния режим на хипертониците. Редица проучвания показват, че полифенолите в храните, произведени от грозде, като вино, стафиди и сок са ефективни в поддържане на сърдечносъдовото здраве, включително понижаване на кръвното налягане
 

Констипация и стомашни газове се лекуват с кисело мляко


Чаша и половина кисело мляко, което е с високо съдържание на полезни за червата бактерии, по-ефективно „изтласква“ храната през стомашночревния тракт, се установява в проучване от 2002 г. 
NEWS_MORE_BOX
 
Полезните бактерии също така подобряват способността на червата да обработват храни като бобовите, които могат да доведат до образуване на излишни стомашни газове.
 

Против камъни в бъбреците – кайсии

Осем сушени половинки от кайсии съдържат 2 г фибри, 3 г натрий и 325 мг калий - всички те могат да предотвратят натрупването на минерали в урината и образуване на камъни от калциев оксалат – най-често срещаният тип камъни в бъбреците, обясняват специалистите.