Грижите за кожата винаги ни се отблагодаряват. И това става особено видно след 40-годишна възраст. Не може да се очаква, че постоянното излагане на слънце без да се предприема осигуряването на хидратиращия елемент, на сух въздух и на цигарен дим няма да предизвика по-ранната и отчетлива проява на бръчици, отпуснат и преждевременно състарен вид.
 
Независимо от козметичните мерки – продукти, които се нанасят и услуги, които се ползват – храненето дава най-полезната грижа. С доставянето на ценни хранителни вещества, от които тя се нуждае постоянно, за да подържа процесите си, си осигуряваме красота отвътре. А тази грижа има и най-дълготраен ефект.
 
Как можем да задържим красотата и младостта на кожата с храненето си?
 
Предлагаме ви списък от 5 храни, които науката потвърждава, че имат полезен ефект за кожата...
 

1. Спанак

Полезен за кожата е заради бета-каротина и лутеина, които съдържа. Те са необходими за запазване еластичността на кожата. Освен това фитонутриентите в него я предпазват от вредното въздействие на свободните радикали, които се образуват при излагането на слънце.
За предпочитане е да се консумира суров. Това гарантира ефекта му. Овкусен с други зеленчуци и зехтин спанакът е добър вариант за салата.
Поне три пъти седмично си осигурявайте по купа спанак. Полезни са и други зелени листни зеленчуци.
 

2. Орехи и шам-фъстък

Орехите и шам-фъстъкът са богати на витамин В и витамин Е. На този етап науката намира, че витамин Е най-мощният антиоксидант. Освен че с негова помощ можем да намалим уврежданията на кожните клетки от въздействието на околните фактори и свободните радикали, неговият ефект е толкова силен, че може да запази младостта на кожата за по-дълго.
 
От друга страна, витамин В1 ядките осигурява по-добра циркулация, което гарантира, че ценните за кожата хранителни вещества ще я достигнат независимо колко малки са захранващите я капиляри.
 
Освен това ядките понижават нивата на кръвната захар, което също е превенция за износването на съдовете и настъпването на остаряването.
 
Специалисти препоръчват за по-доброто храносмилане ядките да се консумират в комбинация с плод. Помислете за плодова салата с 2 лъжици гъсто кисело мляко и шепа натрошени ядки.
 

3. Горски плодове, цитруси, ябълки


Плодовете, които бихте могли да ползвате, до омръзване, са горските плодове. Те са богати на антиоксиданти, фибри и други полезни съставки, които елиминират вредните токсини в организма.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Можете да разнообразите с цитрусови плодове, в които изобилства витамин С. Освен че е силен антиоксидант, той е необходим за синтеза на колаген, благодарение на който кожата е стегната и красива.
 
Ябълките са друг плод, който трябва да присъства на трапезата ни често. Освен че и те съдържат витамин С, доставят на организма добро количество мед. А този микроелемент е необходим на организма за синтеза на меланин. Освен че този хормон подпомага пълноценния сън и лесното заспиване, от него зависи и пигментацията на кожата ни и нейния жизнен и здрав вид. Неговата роля също така е да я предпазва от вредното въздействие на ултравиолетовите лъчи.
 

4. Бадемово мляко

Този по-екзотичен продукт е богат на мед и манган, с което предпазва кожата от увреждане и я зарежда с младост заради осигуряването на колагенов синтез. Специалистите препоръчват бадемовото мляко да се консумира редовно като напитка или за закуска с мюсли. Може да се приема под формата на основна съставка за смути или да се прави домашен сладолед – за целта миксирате парченца предпочитани плодове и млякото, изливате във форма и замразявате.