Нова година, нови цели, които си поставяме от 1-ви януари нататък. Ако една от целите е да отслабнете през 2022 г., ще е нужен малко “know-how”, за да си гарантирате успех.

 

Отслабването по здравословен начин изглежда различно за всеки. Често изисква някои ежедневни промени, свързани с движението и диетата. Не съществува храна, която да ни накара да наддадем или да отслабнем. От друга страна, има определени храни, които могат да имат вредно въздействие върху целите ни.


 

На първо място е белият хляб. Той е преработен въглехидрат, който със сигурност ни държи на една крачка от свалянето на нежеланите килограми.

 

„Белият хляб не ни помага да останем сити. В крайна сметка може да изядем повече калории, отколкото са ни необходими по време на хранене, и да натрупаме тегло с течение на времето“, обяснява Джинан Банна, доцент в областта на храненето в Хавайския университет в Маноа.

 

При преработката белият хляб бива лишен от фибри, от които се нуждаем, за да получим усещането за ситост. Поради това е по-добре да избираме пълнозърнести продукти, за да предотвратим наддаване на тегло през 2022 г.”, съветва специалистът. 

 

Консумацията на храни, пържени в олио, също трябва да бъде максимално ограничена. 

 

„Пържените храни обикновено са с високо съдържание на калории и ако консумирате повече, отколкото изгаряте, това подпомага наддаване на тегло“, казва д-р Бана.

 

Проучване на British Medical Journal установява, че е от решаващо значение за тези, които може да са генетично предразположени към затлъстяване да ограничат консумацията на пържени храни.

 

Според диетолога Джанет Коулман, заместителите на захарта могат да бъдат обезпокоителни, когато се опитваме да свалим няколко килограма, въпреки че технически не съдържат калории.

 

„Важно е да се признае, че въпреки че тези заместители имат нулеви калории, те все пак причиняват повишаване на нивата на кръвната захар, което може да повлияе на способността да отслабнете“, обяснява Коулман. Изследванията показват, че заместителите на захарта всъщност могат да насърчат увеличаването на теглото поради ефекта им върху инсулиновата чувствителност.

 

Регистрираният диетолог Кара Ландау отбелязва устойчивото нишесте като по-малко известен вид фибри. "Този тип фибри се противопоставят на храносмилането, докато се движат по червата ни и след като достигнат до дебелото черво, ферментират заради полезните бактерии, живеещи там. Този процес на ферментация освобождава странични продукти, които подобряват инсулиновата реакция на тялото, като в крайна сметка намаляват мазнините, съхранявани около талията", обяснява Ландау.

 

Източник: 

4 Foods You Must Avoid to Lose Weight in 2022 — Eat This Not That