Когато се стремим да загубим излишни килограми, от основно значение са изборите, които правим по отношение на хранителния режим. Понякога обаче храните, които смятаме за нискокалорични и в полза на диетата, могат да ни изиграят лоша шега. Ето няколко примера в тази насока:
 
1. Салата
 
Салата е умен избор, стига да не съдържа някои вредни добавки. Пример за подобни „вредители“ са настъргано сирене, крутони, захаросани ядки и кремообразен дресинг. По този начин ястието може да стане изключително калорично. 
 
2. Зърнени храни
 
Започването на деня с купа зърнена закуска може да набави доза фибри и протеини, а заедно с тях и захар и натрий. За да се избегне това, трябва да се чете внимателно етикета на продукта. В съдържанието следва да има поне 3 г фибри и не повече от 10 г захар за една порция. 
 
3. Замразени плодове
 
Като цяло, замразените плодове са също толкова полезни, колкото и пресните, но е важно да се има предвид, че някои производители добавят захар към тях, което значително повишава калориите. В този случай отново следва да се обърне внимание на съдържанието на продукта – не бива да има нищо друго, освен плода. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
4. Сирене
 
Сиренето е чудесен източник на калций и протеин, но също така е и богато на калории. Така например в количеството от 30 г сирене чедър се съдържат 113 калории и 9 г мазнини, 6 от които са наситени. 
 
Препоръчително е да се намалят порциите, вместо да се посяга към нискомаслените сирена. Една по-малка порция пълномаслено сирене е далеч по-удовлетворяваща, а и вкусът е по-добър.