Замисляли ли сте се защо енергията драстично намалява в следобедните часове? Виновник за това може да бъде любимата закуска, обяд или похапванията между тях. Истината е, че някои храни могат да се окажат истински енергийни вампири. 
 

1. Банани 

 
Храните, които имат високо съдържание на магнезий, като банани, тиквени семки и камбала, могат да доведат до умора. Този минерал е мускулен релаксант и в този смисъл приемът му преди лягане вечер е много полезен. 
 
Не е препоръчителен обаче през онази част на деня, в която се очаква да сте продуктивни. 
 

2. Бял хляб

 
Ако изберете въглехидрати с висок гликемичен индекс, като бял хляб и бял ориз, вместо пълнозърнестите им варианти, няма да си осигурите ключовите елементи, които водят до усещане за сила и ситост
 
Въглехидратите с висок гликемичен индекс не съдържат много фибри, поради което се разграждат много бързо от организма. По този начин вие не получавате постоянен приток на енергия, както когато сте консумирали пълнозърнести храни. 
 

3. Червено месо


 
Високото съдържание на мазнини в червеното месо може да доведе до сънливост. Причината е, че е необходима много енергия за обработването му. Всъщност, почти цялата енергия бива използвана за тази цел. Вместо червено месо, хапнете сьомга. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Храни, които съдържат омега-3 мастни киселини, би трябвало да ви ободрят. Те доказано помагат на мозъчната функция и концентрацията
 

4. Сладкиши 

 
Хапването на десерт след обяда може да не се окаже много добра идея. Вследствие на изконсумираната захар, организмът секретира инсулин, който освобождава много голямо количетсво от аминокиселината триптофан в мозъка. Това води до сънливост.