Здравото тяло предполага баланс на витамините и минералите в организма. Той обаче е невъзможен без витамините от група В. Всеизвестно е, че балансираната диета, включваща разнообразни храни, най-вече пълнозърнести, ни доставя тези вещества. Когато обаче говорим за витамин В12, нещата са малко по-различни.
 
Витамин В12 помага на тялото да произвежда червени кръвни телца, има отношение към ДНК-то ни, поддържа имунната система, насърчава здравословното функциониране на нервната система и се намира естествено само в продукти от животински произход. 
 
Това означава, че хората, които са изключили от менюто си месото и млечните продукти, е възможно да страдат от недостиг на витамин В12.
 
В следващите редове ви представяме едни от най-популярните източници, богати на витамин В12, както и другите предимства от консумацията им:
 

1. Сьомга

Съдържа 4,8 мкг на около 100 грама.
 
Освен, че е много богата на витамин В12, подобно на пъстървата, сьомгата е ценен източник на протеини и укрепващите сърцето омега-3 мастни киселини. Само едно средно голямо парче от тази риба съдържа повече от необходимата дневна доза витамин D.
NEWS_MORE_BOX
 

2. Раци

Съдържа 10,3 мкг на около 100 грама.
 
Другите предимства от консумацията на раци са високото съдържание на витамините А, В и С, както и на магнезий. Месото от раци е богато и на цинк.

3. Риба тон


Съдържа 2,5 мкг на около 100 грама.
 
Подобно на сьомгата и пъстървата, тя е ценен източник на омега-3 мастни киселини, както и на вещества, отговорни за нашето настроение. Месото от риба тон е щедро заредено и с витамин D.

4. Говеждо месо

Съдържа 1,3 мкг на около 100 грама
 
Говеждото месо е богат източник на цинк, протеини и витамин В2, за който се смята, че помага за облекчаването на симптомите на предменструалния синдром при жените.