Тъй като липсата на сън е от съществено значение за доброто здраве, е важно да знаем как да го подпомогнем. Освен релаксацията и страненето от екраните, излъчващи синя светлина, можем да помогнем на съня и с хранителния режим
 
Кои са ключовите храни, които са от полза за добрия нощен сън?
 
1. Бавно освобождаващи се въглехидрати
 
Въглехидратите, които се освобождават бавно в организма, като пълнозърнестите храни, могат да помогнат да „превключим“ към режим на почивка. Те поддържат стабилни нивата на кръвната захар и по този начин осигуряват енергия. 
 
Не бива да се забравя, че дори и по време на сън организмът има нужда от нея. Ако нивата на енергията паднат прекалено, има риск от синтезиране на хормоните кортизол и адреналин, които да ни събудят. 
 
Важно е да се има предвид, че рафинираните „бели“ въглехидрати могат да имат обратен ефект. 
 

2. Протеини

Храните, които съдържат високи количества протеини, като месо, риба, семена и ядки, също са от полза за добрия сън. Те осигуряват на организма аминокиселината триптофан, която се преобразува в хормоните серотонин и мелатонин. Мелатонининът на практика е необходим на съня
 
Препоръчително е много богатите на протеини храни да се избягват около час – два преди лягане, тъй като те могат да затруднят храносмилането. 
NEWS_MORE_BOX
3. Тиквени семки
 
Те са с високо съдържание на магнезий, което ги прави полезни за хората, затрудняващи се да заспят вечер. Магнезият позволява на мускулните влакна да се отпуснат. Смята се също така, че този елемент има роля и в нормалната функция на епифизната жлеза, която синтезира мелатонин. Хормонът регулира цикъла на съня и ни помага да заспим. 
 
Други сурови семена също са добър източник на магнезий, както и зеленолистните зеленчуци.