Възпалението е естествен процес, който помага на организма да се възстанови. Неприятна обаче е болката, свързана с него. Ако организмът е изложен на постоянен стрес, вследствие на работа, болест или дори физическо натоварване, той, образно казано, преминава на „защитен режим“. 
 
Процесът, свързан с излекуването, може да се облекчи по най-естествения начин – с храната. Много храни естествено съдържат противовъзпалителни съединения, които намаляват болката и подуването, като в същото време защитават организма от различни заболявания
 
1. Канела
 
Според данните на проведени проучвания канелата не само намалява възпалението, но също така се бори с бактериите, подпомага контрола на кръвната захар и подобрява мозъчната функция. 
 
Канелата може да бъде чудесна добавка към киселото мляко, кафето или смутито. 
 
2. Джинджифил
 
Ароматният корен е достъпен през цялата година. Той съдържа няколко противовъзпалителни съединения, които могат да облекчат болката в ставите, да предпазят от вредите, нанесени на организма от свободните радикали, да го защитят от развитие на рак на дебелото черво, а също така и да повишат имунитета
NEWS_MORE_BOX
 
 
Джинджифилът е естествено средство против повръщане и често се използва за облекчаване на гадене по време на път, както и сутрешно гадене. 
 
3. Лук
 
Лукът, без значение от вида му, е с богато на съединения, съдържащи високо количество сяра. На тях се дължи както острата миризма, така и благоприятното влияние на зеленчука върху здравето. Експерти твърдят, че тези съединения потискат възпалението и се свързват с редица ползи за здравето – от намаляване на холестерола до предотвратяване на ракови заболявания.