Навиците, свързани с храненето, са изключително важни, тъй като храната е горивото, което задвижва целия организъм. В този смисъл, когато тези навици, най-общо казано, са некачествени, могат да доведат до излишни килограми и здравословни проблеми. 
 
Тъй като наближават празници, по време на които сме склонни тотално да пренебрегваме съветите на специалистите по отношение на храненето, като много често дори отиваме към крайности, нека да разгледаме някои от вредните навици, които могат да се окажат дори опасни за фигурата и здравето...
 

1. Честа консумация на алкохол

При много хора се наблюдава ефектът на доминото – след едно алкохолно питие се засилва апетитът. В допълнение на това, алкохолът също е калоричен, което води до натрупване на много излишни калории. 
 
Всъщност, този сценарий се разиграва много по-често, отколкото смятаме. Можем да забележим това, когато започнем да си водим дневник на изконсумираните храни и напитки. Добрата новина, в случая е, че, че когато преустановим вредния навик, теглото започва да намалява. 
NEWS_MORE_BOX
 

2. Ядем „диетични“ храни

Това е друга крайност, към която можем да „залитнем“. Някои специалисти са противници на този тип храни, тъй като те са богати на изкуствени добавки и съставки, чието име е невъзможно да се произнесе. Освен това те не носят нито ситост,  нито удовлетворение, което води до консумация на калорични храни. Това сочат наблюденията на експертите на база на практическия им опит.
 
Резултатът е прием на много по-голямо количество калории, в сравнение с хапването на здравословно ястие. Проучването, проведено през 2010 г., дори установява, че изгаряме приблизително 50% повече калории, когато организмът метаболизира пълнозърнести храни, в сравнение с преработените.