Първа част на материала

 

Джинджифил
Джинджифилът има противовъзпалителни свойства, подобно на черешите. Редица проучвания показват, че редовният прием на джинжифил може да помогне за намаляване на болката от физически травми и мускулни натоварвания.
 


Прясно и кисело мляко
Млякото, независимо дали прясно или кисело е източник на аминокиселината левцин, която помага образуването на мускулна маса. Млякото е богато на протеини, калий, полезни за чревната флора бактерии.
 

Банани
Бананите съдържат главно калий. Той е от изключително значение за мускулните контракции, здравината на костите и за поддържане на нормално кръвно налягане.


Шам фъстък
Ядките доставят на организма протеини, фибри, цинк. Могат да заместят следобедната закуска. Шам фъстъкът е богат на растителните стероли, които подобряват нивата на добрия холестерол в организма. Препоръчва се да се купува с черупките. Специалисти твърдят, че чистенето на самата ядка контролира количеството на консумация му и по този начин се избягва натрупването на излишни калории.


Доматен сос
Доматите са богати на ликопен, мощен антиоксидант, който намалява риска от развитието на някои видове рак. Мъжете, които консумират редовно доматен сос са по-малко изложени на риск от рак на простатата, твърдят учени. Доматеният сос е богат на растителни хранителни вещества.


Яйца
Яйцата съдържат лутеин, протеини и желязо, но само, ако се ядат цели. Това включва, и жълтъка, и белтъка. Въпреки че жълтъкът е източник на холестерол, той съдържа половината от състава протеини в яйцето. Обаче хората с висок холестерол е препоръчително да се консултират с лекаря си относно количеството яйца, което могат да консумират.


Кафяв ориз
Кафевият ориз включва фибри. Когато се комбинира с месо, спанак и ананас се получава здравословна и питателна храна. Кафевият ориз поддържа здравословно телесно тегло, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и диабет тип 2.


Ягоди
Ягодите могат да подобрят, както физическото, така и психическото здравословно състояние. Те съдържат антиоксиданти, които могат да намалят риска от някои туморни заболявания.


Печени картофи
Печените картофи са лесна за приготвяне храна, богата на витамин С и антиоксиданти, които успешно се борят със свободните радикали в организма. Свободните радикали са опасни с това, че се свързват с жизнено важни молекули в организма, като променят стуктурата им, което нарушава функциите им.