6. Коренът на младостта

Цвеклото се оказва истинска бомба за младост. Червеният плод е богат на редица минерали и антиоксиданти. В него се намират желязо, калций, магнезий, манган, калий, фолиева киселина, витамини от група В, витамин А и С. Заради високото съдържание на антиоксиданти цвеклото предпазва от вредното въздействие на свободните радикали в организма, и съответно от остаряване и израждане на клетките.
 


7. и 8. Непопулярните продукти за нас

През лятото трябва да си създадем навик да консумираме един не толкова популярен за нас продукт – сладките картофи, особено, ако обичаме да се излежаваме на плажа. Бета-каротинът, който поемаме с порция сладки картофи, намалява риска от зачервяване на кожата от слънцето, както и възпалението й въобще. В тях се съдържа и витамин А.

За да помогнем на кожата и се предпазим от белези, е добре да си осигурим на трапезата и авокадо, което е един от най-богатите естествени източници на витамин Е. Той е доказан силен антиоксидант от десетилетия, който освен това е полезен за сърцето и има благоприятен ефект за циркулацията на кръвта. Друга алтернатива да си осигурим витамин Е е чрез слънчогледови семки и бадеми.

 

9. Киви навсякъде

Ако сте забелязали, че производителите използват кивито в козметичните си продукти, това не е никак случайно, тъй като в него концентрацията на витамин С е особено висока. Витамин С е жизненонеобходим въобще, но конкретно за кожата той също е и ключов елемент – участва в образуването на колаген, нейният структурен белтък. Освен нейната здравина, той допринася и за тази на капилярите, включително и тези, които я кръвоснабдяват. Известен антиоксидант е, така че свойствата му да предпазва кожата от увреждане отвътре са ясни.

NEWS_MORE_BOX


10. Условието и не само

За да работят всички тези елементи, които поглъщаме с храната ни, и се усвоят от организма, трябва да се съобразим с едно допълнително условие – да му предоставим достатъчно вода. Минимумът, за да се предпазим от преждевременни бръчки, е 2 литра на ден. Тя трябва да се поема постоянно през деня, започвайки с чаша непосредствено след събуждане и тоалет, на определени интервали, а не наведнъж вечерта. Вода може да се приема и при всяко хранене, както и да се носи винаги при излизане навън. Друг начин да се поемат повече течности е да се консумират предимно плодове и зеленчуци, чието съдържание е основно водно и по-течни храни като супи, млека, ястия тип яхнии.

За да не се отегчим от безцветната течност в чашата пред нас, можем да я заменяме и с пресен зелен чай, който през последните години се сочи неведнъж като сигурно натурално средство срещу възпалителни процеси, включително и на кожата. Неговите съставки предпазват клетъчните мембрани. Поддържането на организма хидратиран с полезни напитки по принцип дава и желаната свежест и чист тен на кожата.