По време на естественото раждане, при преминаване през родовия канал, при всеки човек започва първоначалното оформяне на чревната бактериална флора чрез контакта с майчината околоплодна вода и вагиналната й среда. Именно тогава в червата на бебето се заселват първите бактерии, които ще оформят постепенно неспецифичния имунитет. Това начално оформяне на индивидуалния микробиом е решаващо за целия ни живот. В различните възрастови периоди чрез храната се добавят нови щамове бактерии и се доразвива и настройва нормалната чревна флора.

 

Добре балансираната диета е сред най-важните елементи за здравето на малкото дете. Малчуганите се нуждаят от много енергия, а хранителните им нужди се различават от тези на възрастните. Ето още какво трябва да знаете:


  • Най-често срещаният алерген е кравето мляко, следвано от пшеницата и ядките. Като признак за алергия към кравето мляко трябва да се анализират: чести ангини, отити, бронхити, нарушения на съня и храносмилането при кърмачета и малки деца. Все повече деца страдат от алергии и при все по-малко алергиите отшумяват с възрастта. При съмения за хранителни алергии се обърнете към специалист, за да бъдат своевременно изключени от менюто на малкото възможните алергизиращи храни.
  • При често боледуващите деца е много важен приемът на цинк, за който е известно че има сериозна профилактична роля. Цинкът е незаменим микроелемент, който регулира 200 процеса в тялото и служи за обезвреждане на свободните радикали, допълва действието на витамините С и Е. При дефицитът на цинк се забелязват: по-бавно заздравяване на раните, отслабване на имунната система, вътрешно безпокойство и страхове и др. Този важен минерал може да се достави от сусама, пълнозърнестите продукти и натуралния ориз. В натуралния ориз например той е четири пъти повече отколкото в житните растения.
  • От съществено значение за силната имунна система на детето са също така витамините Е и С. Откриваме витамин Е най-вече в маслото от пшенични зародиши, пшеничните кълнове, пшеничните трици и натуралния ориз. Той защитава клетките и ги изчиства от токсините. А витамин С се среща преди всичко в шипките, картофите, киселото зеле, магданоза и като цяло в плодовете и зеленчуците. Има общо профилактично действие и укрепва имунната система.
  • Млякото и млечните продукти също са много важни за детското здраве. От тях получаваме необходимите за всеки организъм калций и фосфор, благодарение на които малчуганите ще имат здрави кости и зъби. За по-доброто усвояване на калция обаче е добре приемът на тези храни да се комбинира с Шуслерови соли №1 калицев флуорид и №2 калциев фосфат – полезни през целия период на растеж. По 2 табл. от всяка сол дневно е препоръчителната дозировка в детска възраст, като е нужно да се прилага за продължителен период от време.
  • При децата не бива да се подценява достатъчният прием на течности, като при тях важността от добра хидратация е дори значително по-голяма, отколкото при възрастните. Ако детето не обича да пие вода, може първоначално да я предлагате смесена с малко прясно изцеден плодов сок. Но не забравяйте, че соковете не заместват водата и се препоръчва да се дават разредени. Не давайте на децата газирани напитки, за да не нарушите хранителните им навици.
NEWS_MORE_BOX

 

Следете малчуганите всеки ден да имат дефекация. Всъщност човек може да привикне организма си към това, дори и да ви звучи невъзможно. Предлагайте всяка сутрин на малкото дете да изпива по една голяма чаша топла вода и после го насърчавайте да отиде до тоалетната.

 

Обсъждайте с детето какво предпочита да яде и го включете в пазаруването и приготвянето на храната, като вашият малък, но незаменим помощник. Поднасяйте храната с любов и се хранете заедно с него – това е един незаменимите ключове към здравето на вашето семейство.