Знаете ли, че само малка част от проблемите със сърцето възникват наистина в него, като нарушения в самата сърдечна тъкан? Всички останали са следствие от проблеми с нервите и кръвоносните съдове, които снабдяват този жизненоважен орган. Затова грижата за нормалната им работа и поддържането на тяхната еластичност е от важно значение за здравето на сърцето.
Как да стане това?
 

Променете храненето

При всички положения хранителният режим трябва да се пренастрои, съветва графиня Волфскийл. Повече от препоръчително е да се спре консумацията на сладки, мазни продукти и свинското. Забравете за пушени и мариновани храни, съветва немската природолечителка. Храните от типа фаст фууд следва да бъдат избягвани, както и алкохолът, кафето и соковете. На сърцето вредят и храните, които предизвикват свръхпродукция на слуз: например твърдо и полутвърдо сирене, извара, мляко, ориз и картофи, консумирани вечер.



Подходящият режим включва висококачествени студено-пресовани масла, богата на витамини храна от зрели плодове, зрели зеленчуци, от време на време, около 2-3 пъти на седмица, може само бяло месо на пара или риба, на обяд със зеленчуци или салата според сезона. Достатъчен прием на топла вода – помага при отслабване и редуцира глада.


Храната трябва да се сдъвква много добре и храненето следва да се преустанови след като се появи чувство на ситост. Човек е добре нахранен, когато остане леко чувство на глад.

 

 

Ако има сърдечно заболяване, е наложително да се предприемат следните мерки:

  • да се откаже тютюнопушенето и алкохолът,
  • да се консумира бедна на готварска сол храна,
  • менюто да е богато на плодове и зеленчуци – като сурови се консумират до 14.00 ч, след това те трябва да са варени или приготвени на пара, подходящи са и супите.
  • Така също и на Омега-3, приемана от риба.
  • Не бива да се приемат никакви лютиви подправки, тъй като повишават температурата на тялото, вкл. температура на кръвта. Такава подправка например е джинджифил.
  • За предпочитане е храната да е топла храна, а не студена.
  • Недопустимо е да се преяжда.
  • Трябва да се консумира лека за смилане храна, която не води до подуване.
  • Храненето късно вечер трябва да се избягва също. Препоръчително е заспиването да е преди полунощ, не с пълен стомах.
  • Регулирайте изхожданията и
  • предпремете мениджмънт на стреса;
  • Въведете умерен режим на спортуване - до 3 пъти на седмица и трениране на издръжливостта.

 

Следете за сигналите на тялото!

Особено хората с наследствена обремененост, трябва да бъдат много внимателни.
Всякакви проблеми със съединителната тъкан, която изгражда всички наши органи, включително и кръвоносните съдове и сърцето, са сигнал, че трябва да се вземат превантивни мерки. Кои са другите сигнали:

  • ранната поява на бръчки;
  • разширените вени;
  • стрии;
  • хемороиди;
  • проблеми със ставните връзки и сухожилия;
  • птоза на органи (смъкване на матката след раждане);
  • целулит;
  • спукани капиляри;
  • петна по зъбите, кариеси, отдръпване на венците.
NEWS_MORE_BOX


 

Профилактиката не за подценяване!

Предпазване на кръвоносните съдове с Шуслерови соли.
В продължение на 6-8 седмици:


u № 1 Calcium fluoratum D 12 изгражда и подхранва еластичните влакна на кръвоносните съдове
– сутрин като „Гореща 1“ с 5 табл.
u № 3 Ferrum phosphoricum D 12 пренася кислород, за да работят циркулярните мускулни влакна
– преди обед като „Гореща 3“ с 5 табл.
u № 7 Magnesium phosphoricum D 6 направлява автономната дейност на кръвоносните съдове
– вечер като „Гореща 7“ с 5 – 10 табл.
u № 11 Silicea D 12 изгражда и подхранва слоя на съединителната тъкан на кръвоносните съдове
– преди сън „Гореща 11“ с 5 табл.


Добре е да се провежда поне веднъж годишно.
 

Радвайте се на всеки миг!

Неотработването на емоции и това, че често те живеят в нас и ги превъртаме в съзнанието си се отразява на цялото тяло, но сърцето е особено потърпевшо. Една от най-тежките присъди за него е чувството на вина. Виновни сме пред децата си, че се разкъсваме между тях и работата, виновни сме пред близките, че ги делим с дългия списък със служебни ангажименти. Още от малки ни възпитават да се чувстваме длъжни да живеем в определени стереотипи и да бъдем издръжливи на неща, които не ни се нравят. Ако живеем така, сами избираме сърдечносъдовото заболяване. Най-добрият подарък за сърцето е да приемаме нещата, такива каквито са. Да общуваме пълноценно, макар и за малко време, с хората, на които го дължим. И най-важното – да се научим да прощаваме, защото само така няма да градим безброй негативни връзки с хората, които срещаме по пътя си.