Съвременният човек пълнее и се разболява, защото се храни неправилно и защото живее натоварено, като не спазва природните закони и не следва вътрешния си биологичен часовник, казва немският натуропат графиня Ангелика Волфскийл. Ето съветите й как да постигнем душевен и физически здравословен баланс, които тя прилага в над 30-годишната си лечебна практика.

 

Интермитентно (периодично) гладуване – що е то?
Това е гладуване в интервали от 20 до 36 часа през определени периоди, които се редуват с нормално хранене. В резултат на този вид „диета” се постига редуциране на калорийния прием, но крайният ефект всъщност се оказва много по-значим от това да постигнем просто желаното намаляване на теглото си.


 

Нобеловата награда за медицина през 2016 г. е присъдена на японския учен Йошинори Ошисуми, който разкрива един уникален клетъчен механизъм, наречен автофагия – процесът на жизненоважното рециклиране, унищожаване и пречистване на клетъчни компоненти. След инфекция например този механизъм елиминира нашествениците в клетката - вируси и бактерии. Той има важна роля също за елиминирането на остарели, повредени или опасни клетъчни компоненти. Нарушенията в този механизъм на пречистване ускоряват процесите на стареене и стоят зад редица болести – Паркинсон, диабет, рак и др. 

 

За да се случи процесът на автофагия в клетките обаче, трябва да им бъде дадена възможност за това, обяснява Ангелика Волфскийл. Защото се оказва, че при претовараване на клетката с храна, при често хранене именно автофагията страда най-много. И обратното - кратките периодични състояния на глад подпомагат самопречистването на клетката.

NEWS_MORE_BOX

 


Поради тези причини немският натуропат съветва пациентите си (и то не само тези с наднормено тегло) веднъж седмично да пропускат вечерята – последното им хранене за деня да бъде на обяд, като се лишат и от закуската на следващия ден. По този начин си осигуряват 24-часов интервал на пълен глад. В този момент клетката включва процеса на автофагия. Този вид гладуване се понася доста по-леко от друг вид диети и за разлика от повечето режими на ограничаване, ползите от него са многобройни и за здравето, и за добрата форма, категорична е Ангелика Волфскийл. За да може клетката да се справи добре с процеса на самопречистване, тя се нуждае също така от определени минерални вещества. Минералните соли, които способстват процеса на автофагия, според препоръките на натуропата са Шуслерови соли №6, №10 и №12. Могат да се приемат по 3 табл. от всяка дневно за период от 4-6 седмици, след което да се премине към друга схема за подкрепа на минералния баланс на организма. 

 

Ако силно се изкушаваме от определени храни, това често пъти е признак за дефицит на минерали


Да се сложи край на преяждането с храни, от които има повече вреда, отколкото полза, не е невъзможно. Шуслерова сол №7 например, която помага при всякакви пристрастявания и зависимости, е много подходяща за овладяване на силното желание за сладки храни, съветва немският натуропат. Ако човек не може да устои на соленото, тогава се нуждае от сол №8. За тези, които много бързо огладняват, след като са се нахранили нормално, както и за хората, които имат навика да се успокояват с ядене, е подходяща Шуслерова сол №5. При малките деца много често пък се среща желанието за пушени храни (колбаси и др.) Нежеланите продукти може да се ограничат с помощта на сол №2. А за тийнейджърите (и техните родители), които прекаляват с хамбургери, пици, пържени картофи, сладолед, Ангелика Волфскийл препоръчва ежедневен прием на Шуслерова сол №9, която регулира и алкално-киселинното равновесие в организма.


Следва продължение